Jumaat, 24 April 2009

pagi minggu

best sungguh bermalasan atas katil di pg minggu. Tambah2 ngan bendera merah. Sungguh syok sekali. Tp mikir kn tok laki kelaparan, aku bgn la jgk wt sarapan. Goreng bihun singapore tanpa sayur. Keropok dan cekodok udang kering. Kenyang buntal. Malas nk msk dapur byk kali, terus jerang beras dan taruk garam kunyit ikan dan ayam. Nanti mil gulai siput baruh. Senang aku nak tido berjemaah ngan dina nanti. Hehe. Oh ya, kalo ari minggu aku kurang skt mendietkan diri. Kalo 3 bln lps mmg strict giler. Now, semangat kian merudum katanya. Kes nya nk turun kn sekilo sebulan pn sakit. Punya lh aku pantang nasik ngan gula tp result mengecewakn. Adakah lemak aku terlalu tepu atau pun hormon tubuh aku berubah sbb mercilon? Aku nk tukar mkn jasmin plk ler. Dulu aku dh pernah mkn tp ms tu aku mkn apa saja. Takpe, try sekali lg. Mana tau rasi ngan aku kn. Ok. Abih citer diet. Sambung citer kain baju. Aku bc blog ana pasal kain baju yg menggunung. Aku dh lama dh guna kaedah hanger. Jemur pakai hanger senang terus sangkut dlm lemari. Tapi. Ada gak tp. Sbb jenis baju bercampur masa jemur tu aku kena asingkan semua nya. Ada 4 kategori. Baju keje aku. Baju keje hubby. T shirt n trek sut. Jugak baju jln2 mcm blous ke, jeans ke dan lain2. So bila angkut dr jemuran, bertimbun dlm bilik tamu dulu. Lg pn 2 bjk almari dok dlm tu termasuk gobok baju danish n dina. Satu sorang. Almari baju keje dok dlm blk aku. Mudah nk gosok katanya. Hik hik. Biasanya 2 minggu sekali aku asingkan. Tu pn baju danish n dina mil uruskn. Start dr basuh,jemur,lipat n masukkn dlm gobok. Tq mek!

6 ulasan:

cokolat berkata...

aku adalah jeles sebab aku tengah mengadap payment voucher yang melambak2 belum di filing!
mencik!!!

[S]itie [B]Um [B]Um berkata...

xpernah rase pon bihun singapore..

Mak Su berkata...

yahoooo, esok leh relax kat umah. selamat berhujung minggu :D

aNIe berkata...

KV...kain baju ni kalau ada yang pakai buang syok ye...tak yah susah2 nak basuh lipat gosok...tapi akak suka basuh baju & gosok baju...bab lipat tu...lambat sket

Mrs LVoe berkata...

basuh baju sha suka tp nk lipat makkk aiiii aduhhh tu mmg keje hubby kalo balik dr offshore. hubby lipat cantik :-) tu yg sha suka tu. mcm dia tahu2 je sha xsuka lipat baju hehehe

KV berkata...

cok,
ari ni (ahad) aku keje. Hang membongkang atas katil. Dan aku adalah jeles!!!

sitie,
ntah, akak main bantai goreng jek. Haha

maksu,
best kan relax, makan, tido. Tenang pikiran. Hehe

kak anie,
KV adalah plg pemalas kalo melibat kan kain baju selain dari memakainya. Haha

sha,
wah, best tu. Ada pembantu. Hubby akak cuma tolong jemur jer. Itu pun dh ok sgt kan.