Rabu, 8 April 2009

LETIH AKU TAU!!

Aku punya anak 2 org pun aku dah rasa begitu mencabar. Tak tahan okeh. Asyik bercekau jek. Berebut barang. Berebut tempat dan mcm2 yg menjadi rebutan.

Yang kena mengalah haruslah si abang sbb dia dah besar. Alasan slalu aku guna, " bagi lah kat adik, adik kan kecik lagi, dia belum cerdik".

Ada masa boleh pakai alasan tu, ada masa, hampeh. Last2 aku yang menjerit macam tarzan. Pun, masih bercekau. Aku tatau lah org yg punya anak ramai dan usia hampir sebaya.

Yang penting, dina selalu buli danish. Kena tumbuk, kena tampar, kena sepak. Mcm2. Kesian lak kat abang. Tp aku respek gak kat danish sbb dia tak berapa sampai hati nak balas balik. Plg2 hebat pun peluk adik kuat2 lepaskan geram. Dan menangis. Haha

Dalam2 bercekau tu, ada masa gak dorang berkerjasama.

Korang tgk. Bekerjasama tapi wat sepah laman. Adoyaiii. Mek tension uols. Abih satu bundle drypers dina dorang kerjakan. Aku letih nak jadik tarzan. Biarkan aje. Aku kemas pun buang karan jek.



25 ulasan:

KLMari berkata...

Amboi Dina !!! Hebat membuli abang dia ek...kehkeehe...Lepas anak anak bekerjasama ngeluar diapers tu, buleh le mama and abahnyer plak bekerjasama kemas semula..kehehe..sabo jerlah, mek !!!

kirana berkata...

kv,jadi tarzan camna?
cuba amik gambar time jadik tu..nk gak tgk hihihii

rina berkata...

jgn dia bukak pelekat tu sudah... sbb tu dryperskan... drypers tadok magictape... kalu tak mau mama dia jd raja tarzan nanti. hahahaha

atty's berkata...

kty masa anak2 kecik dulu camtu..
jdk tarzan..

danish gud boy..pandai jaga dina.

pB berkata...

TARZAN ok lagi.

kalau kak pB , hari hari jadi incredible hulk. sib baik tak koyak bajuuuu

oren... berkata...

aku sudah rasa....

sebab umah aku ada 2 hero dan sorang jek pompuan..yang pompuan tu ler kena buli dek the heroes..yang abang tolak, ketuk, pijak, penyetkan si adik...

adeh laaaaa....

MaMaMi berkata...

Ya ampunnn!! KV, bab anak bercekau nih, ummi bleh meroyan nk layan. Baiknya dak danish x melawan, hat ummi tu, bila c adik mencekau, sekali di bagi chance, 2x haa dpt ler adik sedas. Smpi satu masa dlm tmn perumahan tu, ummi rasa ummi ler tazen yg paling yg sebenar..adoiilaa.

KV berkata...

KLmari,
dina mmg kaki buli la. Risau betul!

ana,
ahaha..tak sempat nak snap bagai dah. Masuk hantu.

rina,
tu la, wat rugi jer tau!

kty,
tp mmg kesian lah kat danish. Asyik kena ngan adik jer. Huhu

PB,
ada gak masa jadik incredible hulk. Tp 5 saat jer dorang takut, pastu dedua tu dok sengih2, kita lak yg nak tergelak. Huhu

oren,
aku paham perasaan mu itew. Uwaaaa

KV berkata...

makmi,
nampaknya kita kena tubuh persatuan tarzan semalaysia ni. Ahahaha

nyonya*PIE berkata...

pndainye diaorg mngemas..xpe2..sabo ye mama nye..hehe

Mrs LVoe berkata...

trigt dulu2 jaga anak2 buah.. mmg xleh nk duduk/rehat lgsg.. ade je bede nk kena buat :-)

~dARlee zURiS~ berkata...

hehee...ayat tu lah mama zuris guna nk suh beralah ngan adik2.
tp..tak mkn saman gak ;P

ok lah tu kak
bekerjasama buat selerak...
bekerjasama kemas balik

saya berkata...

menyepah pon kerjasama gak tu. hehhehee...

cokolat berkata...

aku ada sorang tu pon kdg2 aku surrender kak... huhu!

Mak Su berkata...

budak2 mmg senang bekerja (apatah lagi bab menyepahkan rumah... mmg pandai) :)

dlt berkata...

kv, agaknya semua mak cam gitu. leh tukar jadik hijau kejap jer... serabut tengok budak2 nih wat sepah, tapi bila kemas, tok sapa 5 minit jadik lagi. letih sungguh.

Ummibatrisya berkata...

ummi bukan setakat tarzan, semua species ada :)

geram sungguh kdg2 :)

Anak Pendang Sekeluarga berkata...

Salam,,wah2,,,abeh di punggah jambamnya.....hu3

CikguZue berkata...

sian kv. tapi takpe, rumah ada budak2, macam tu la. baik jugak ada abang yg dah besar sikit. boleh tolong2 mana patut.

edyan7 berkata...

heheh... bekerjasama dorang yek... dina pun dasyat jugak buli abang dia... nasib baik danish ni sabar orgnya...

Ma_sUyinFiqah berkata...

yang kat umah aku tu ada sorang jer, tapi umah aku macam ada empat orang. Cik W kata aku pun penyumbang kepada bersepahnya umah dengan buku2 dan majalah aku. Dia gelarkan Nurin kanak-kanak, yang aku lak kekanak. Ada ke patut?

De' Sal berkata...

Bab yang ini....kena banyak sabor ler...akak ni ada 6 orang tau...dulu pun kekadang tu jadik tarzan jugak.

mummysyafie berkata...

sian abang lak tukang kutip erkk..

hihiih...mmg camtu kan.

Zareda Norman berkata...

KV

apa yang penting... KERJASAMA!!!

Bagus dua beradik ni... esok kalau depa dah besar sure KV rindu zaman depa kekecik ni.. believe me.. so sabo ajelah dik non

Mummy Dasy berkata...

hahaha mcm danish & daneen gak klu buat serak mesti abg yg kena kemas sian gak..mmg tiap2 ari jd tarzan