Isnin, 13 April 2009

ALTENATIF LAIN

Anak pompuan aku sorang ni mmg pecinta haiwan betul la. Semua haiwan dia suka dan tak takut. Kambing ke, kucing ke, ayam ke, itik ke. Harus di kejar2.

Ari tu atuk sembelih itik 2 ekor. Bila dia tgk meraung sakan dia. Kami pun kaget gak. Tak sangka lak dia emosional sekali sampai kan itik kedua yg mau disembelih di rampas olehnya sampai hampir2 terlepas.

Kat rumah pengasuh dia ada kucing. Dan kucing amat patuh ngan dia. Haha. Kesian kucing tu kena buli ngan dina.

Tapi kat rumah kami mmg malas nak pelihara kucing. Bukan tak suka, tp mmg malas la. Nak uruskan makan minum berak kencing bagai. Takmo lah.

So, altenatif nya beli kucing pakai bateri. 10 hengget sekor. Mahal jugak. Aku ngat 5 hengget jer. Selalu jumpa kucing bateri ni kat pasar minggu. Tp aku asyik tangguh jer beli sbb dina takde sama kan.

Ari sabtu lps masa gi pasar, jumpa kucing ni. Dina apa lagi, mmg takmo jalan la. Asyik nak tangkap kucing ni jer. Abahnya mmg cair ngan anak dara terus beli.


Korang tgk lah aksi dia. Tak nyempat main kat rumah.





Tapi bagi aku, ok apa kucing bateri ni. Sbb berbulu dan ada gerakan jugak ada suara, siap angguk2 dan ekor gerak2 lagi. Sebijik anak kucing betul. Lagi pun yg ni tak payah bagi makan dan uruskan perkumuhan dorang. Haha. Senang keje aku.

15 ulasan:

jane_doe3328 berkata...

Semalam bawak anak pi Zoo Melaka sbb dia dok mitak2 nk tgk buaya lah, tiger lah, monyet lah

Tapi sampai2 sana, dia lak menjerit2 sakan sebab tamau jalan, takut ngan binatang2 itu. Tension lak rasanya. Grrrr!!!

:: HUSNA :: berkata...

berjiwa penyayang anak akak ni..

De' Sal berkata...

KV, ada satu kelemahan kucing yang ini,tak tahan nak beli bateri plak.

Aying kalau dapat benda ni,tak sampai satu hari dak kebabommm.

Jasfyra berkata...

aku penah beli kucing ni dulu kv..kadang cam seram gak eh..sbb dia ada bunyi n leh gerak..hahaha

Ma_sUyinFiqah berkata...

Aku tak suka kucing sebab elergik ngan bulu dia....kat umah aku pun takder kucing, ayah aku jer yang suka. Umah mak mertua aku kucing jadi cam peneman dia. Geli geman aku nengok..bila balik sana mesti aku selsema tak abis2, habih takkan nak salahkan aku lak?? Salahkan kucing bole??aku penah nengok kucing bateri tu...pas ni ko beli lagi satu menan, anjing laut tanduk bola pakai bateri. Hehehe mesti dia suka.

MaMaMi berkata...

Kv, nak 2...ngeh². Bernas jg klu beli kt drg hat menatang pelesu tu, haa...senang idup camtu, asma pn berkurengan...ngeh².

Mama-Danish & Sarah berkata...

KAT RUMAH AIN PUN PENUH NGAN BINATANG PELIHARAAN MAISARAH. BERATUR ATAS KATIL. NASIB BAIK TAK RETI MELEPAS MERATA-RATA. BILA NAK TIDUR, WAJIB KELDAI BUSUK KAT TANGAN, KALAU TAK TAK LENA. SUKA TENGOK DINA MAIN NGAN MIAU TU.

KV berkata...

jane,
mesti dina suka kalo bawak gi zoo.

husna,
ntah la, tp mmg dia excited sungguh kalo tgk binatang.

kak sal,
a'a, main satu hari dah week bateri. Bateri singgit 4 btg tu. Hahaha

zura,
siap mata dia menyala nyala tuh.

mas,
hihi..ko boleh masuk geng aku.

makmi,
kan?

ain,
hihi..dina pun byk binatang peliharaan tau. Yg wajib time nak tido mesti bunny yg dh berkepam tu.

~~ciklinn~~ berkata...

hahhahahahhah ni sama kes dgn aisy lah ni... yg dia takut lipas jerk..kalu kucing leh buat heli kopter... pening2 lalat linn tgok kucin tu mendarat...

KV berkata...

lin,
ahaha..ganas betul. Sadis kan?

Ummibatrisya berkata...

pencinta haiwan rupanya si dina ni ye :)

berjiwa penyayang :)

Mama-Danish & Sarah berkata...

kv, beli la bateri yang rechargeable. boleh pakai sampai bila-bila.

zue berkata...

salam kv,
biar main dgn kucing bateri..x adale nak sibuk2 basuh ta** kucing hari2.

peh tak boleh tahan dgn bau ta** nyer.

cokolat berkata...

hahaha... kiut!
tapikan.. aku ekceli takot kucen!
sangat takot... tapi anak aku tak takot kak..

kakpiah berkata...

aku ader beli gak kak kucen pakai bateri tu..
tak sampai dua jam pon hayat dia..
Rantaro ganaszz.. teros OKU kucen tu dibuat nyer..
huhuhu...