Isnin, 2 Mac 2009

NASEB BAIK!!!!!!

Minggu lps, lps balik keje aku jemur kain kt belakang rumah.

Tgh syok jemur kain2 tu terpandang telur ayam kampung penuh stroller danish. Kan dh tak pakai stroller danish, so letak jer kt belakang. Dah jadi rumah ayam bertelur pulak dah. Multi purpose katanya.

Aku kemain hepi sbb aku mmg gemor telur ayam kampung. Rasa dia beza la kalo nak bandingkan ngan telur biasa. Dah la saiz yg ni besar2. Weh, telur ayam serama pun aku makan tau. Hik hik.

Tapikan, sbb nak eksyen ngan korang aku tak ambik telur tu dulu. Berlari aku pi ambik digicam nak snap gegambor barang sekeping dua.

Dtg2 tu, dah ada tuan telur tu.

Korang tengok;

Kemain eksyen lagi kan dok dalam tu. Dah la ayam ni jenis spesis susah nak jumpa. Korang perasan tak bulu dia terbalik. Melawan arus gitu.



So, bila dah ada tuan aku pun tak jadi lah nak ambik telur nya. Was2. Hik hik

Selang dua hari dah menetas telur tu. Terkejut aku tau!

Nasib baik aku tak rebus anak ayam. Huhu

18 ulasan:

risanur berkata...

kalu tak confirm akak KV makan telur rebus anak ayam kan :)

kakpiah berkata...

sib baik ibu ayam tu nk ngamok masa ko ambik gambor dia bertelor tu...

kalo tak 'bertelor' la ko jawabnyer..

waakaka..

cokolat berkata...

bulu ayam tu highlite okehhhh!!!!
very the feshenebel!!!

KV berkata...

risa,
hik hik..kalu dak sian anak ayam mati kena rebus.

piah,
harus aku muntah berdarah nanti. Huhu

cok,
yeah, veri feshenebel itu ayam tau.

atty's berkata...

mcm garang jer ibu ayam nya..

Mak Su berkata...

oh... ayam bulu balik :)

sian, tak pasal2 ada sushi anak ayam plaks.

marinahunny berkata...

hahaha..gelak x ingat bc kv pnya cite psl telur ayam..nasib baik x berebut dgn ibu ayam tu..

nanonano berkata...

wahhhhh..
ni mesti kes ayam ske rewang2 tepi pantai..
sbb tu abes sume bulu2 terbang gtu..
xley g rebonding smula ke kak?

Zareda Norman berkata...

KV

kalau kat china, telur dah ada anak ayam tu lagilah dicari.. buat ubat katanya.. rebus dan makan... eeeuuwwww

kakpah berkata...

salam. cantik bulu ayam tu. lain daripada yang lain. anak-anak dia tk de yang ngikut ke he..he.. hantar gambar tu kat metro ke kosmo ke, mesti laku..

kirana berkata...

canggih ayam skrg..bertelur pon dlm stroller

~dARlee zURiS~ berkata...

hahaa..memang nasib baik
kalu tak..tak sempat tengok dunia ar anak ayam tu

KV berkata...

atty,
ibu ayam mengeram mmg garang tau!

maksu,
hik hik...sushi ker?

marina,
tu ler, nasib baik ibu ayam tu bekeng. Kau dak, dah makan anak ayam la jawabnya.

nana,
akak rasa ayam bulu balik ni dr planet lain kut. Kan?

zareda,
hah? Apa??? Dorang makan?? Ewwww!!! Geliiii!!!

kakpah,
brapa rial dorang bayar eks? Haha

ana,
ayam skrg pun dh moden tau!

zuris,
ye lah, masih pjg umur lg anak2 ayam. Kalu dak, tak kenal donia dah dorang. Hik hik

CuTeMiUt78 berkata...

oh..oh.. sib baik kv klu dok.. habis ler makn anak ayam.. heh..heh..heh.. ha'ah ler kv ayam tu..lain spesis.. kita pun skee gak mkn telur ayam g ni

MasNurin berkata...

aku pun sker makan telo ayam kg..telo nya kecik jer, pastu kuning dia pun rasa lain jer.Aku teringat Fear Factor Filipina yang orang makan telo rebus tapi dalam tu ada anak ayam or anak itik. Eiii...geli.

KV berkata...

cute,
stakat ni anak2 dia tak menurun ibu dia.

mas,
huhu..geli aku taw!

Farah Aminuddin berkata...

hahaha. ingtkn binatang ape td. ayam rupanya

KV berkata...

farah,
ooo...ayam tu pelik sket kan.