Selasa, 24 Mac 2009

KORANG ADA TAK PEMBANTU DAPUR MACAM AKU??

Aku ada sorang bibik yg rajin sungguh mengacau aku kat dapur.

Kalo tumbuk garam kunyit, batu lesung tu kena letak tempat tinggi (syukur dia blom sampai nak ambik kt kaunter top tu). Kalo dak, habis garam kunyit aku di tambah lengkuas, halia dan kunyit2 lain. Kuat lak tu tumbukan dia. Hancur lebur. Takleh nak selamat dah.







Dah besar sikit harus aku ajar dia tanak nasik. Senang keje aku nanti.

21 ulasan:

HappyIrfa berkata...

ANAK AKU YG HERO TU PANTANG NAMPAK AKU PEGANG LESUNG.SIAP OFFER DIRI LAGI..KALAU BWG AKU BGLAH,KALAU CILI XLAH..

KV berkata...

irfa,
hik hik, dnaish dulu siapberjoget bunyi tumbukan lesung.

rina berkata...

besarnya lesung dia...

Zareda Norman berkata...

KV
biar dia explore, asalkan jangan sampai cederakan diri dia udah..

neezareef berkata...

sy pn ade assistant gini gak
x bg bebel
kalo bg kang abis semer nk tmbuk

cokolat berkata...

anak dara mcm tu lah
kena didik dari kecik masuk dapor...

risanur berkata...

bestnya kalu ada anak dara yang boleh menolong kak kv di dapor...jgn masa kecik je rajin menolong bile besar melarikan diri..

Tijah berkata...

yer. nasik. penting tu...key point! jgn lupa!!!

yuyee cap limau berkata...

bes ank pompuan nie..kcik2 dah rajin ke dapur..awas..nasik perlu dimask..kalu x kempunan la atok dirumah..kan kan kan kak TIJAH..hehe

CuTeMiUt78 berkata...

kira ok gak ler ada bibik cenggitu yg memang patut pun dididik ke dapur kan.. kita yg bujang pun duk sibuk nak tlg gak..heh..heh..heh

Mummy Dasy berkata...

rajin Dina.. pandai lak dia numbuk tu x kena tgn dia

De' Sal berkata...

Baguislah tu,anak dara harus di ajak kedapur,bila besar senang nanti.jangan bagi cili sudah...

Ummibatrisya berkata...

batrisya rajin melayan ummi kat dapur, tolong basuh pinggan aje, yang lain-lain tu nanti tunggu darjah 3 kot

damya lagi seronok di dapur, habis segala jenis bawang dan herba dia makan,

senanglah nanti, ada pembantu tukang tumbuk sambal, tapi yang bestnya bila diaorg sibuk menumbuk kita boleh masak dengan aman

Mrs LVoe berkata...

hebat tul la anak akak nie. bagus akak trained awal2.

Angah berkata...

Anak dara aku rajjiiinnnnn susun pinggan mangkuk dari rak pinggan ke lantai..

Aku kan ibu mithali hahahaha jadi aku tukar semuanya pakai melamine jer

Aku pun ikut main sama, ajar dia singkan ikut besar kecil bentuk dsb. Secara tak langsung diapun belajar kepelbagaian saiz dan tekstur

Aku ada cakap tak aku pun cikgu yang hebat? hahahahaha

baby AF berkata...

baguss tul dina..rajin nolong dapur nihh..jaga2 jgn tumbuk tangan udah ya dik dina..

KV berkata...

rina,
lesung turun temurun tu.:P

zar,
bimbang tertumbuk tgn ler.

neezareef,
harus bising kalo tak bagi. Satu lg 'kemas' peti ais. Haru biru, okeh.

cok,
aku ingat anak jantan aku pun kena ajar gak, senang aku nak arah2 kan nanti. Wakakaka

risa,
kalo dah besar nanti dan malas, harus kena cubit ngan mak lampir. Hihi

jah,
nak tips tak, Bangun pagi tu, sambil wat sarapan terus ko masak nasik. Aku wat cenggitu ler. Anak lapar awal, goreng telur. Kikiki

yuyee,
ambik tips yg akak bagi kt tijah. Hihi

cute,
baik dia main kt dapur dr main kt luar sorang diri sbb kita tak nampak apa yg dia buat, kan?

dasy,
ada gak tersasar, tp tak lah teruk. Meraung dia.

de'sal,
ahahah..dh terbayang kalo bagi cili.

ummi,
tu lah, kv pun dh angan2, besar skt nanti ajar dia asas. Senang, nanti kalo sibuk sgt suh jer depa buat. Kerah tenaga gitu.

sha,
bukan akak yg suruh, dia suka meniru. Tp ok lah, asal tak merbahaya.

angah,
yer2x aku tau mu cikgu yg bagus. Hik hik

KV berkata...

baby AF,
hihi ada gak tersasar.

i.am.belle berkata...

hahaha... tanda2 rajin ke dapo tu. yeah bebeh!

MaMaMi berkata...

Alahaii kv, ko sebut pesal pembantu nih, anak ummi pantang tgk g dapur, mesti membontot bukak almari, sepah pinggan mangkuk kat lantai (nasib plastik), time tumis²nk dokong plak, sibuk nak masukkan sayur dlm kuali. Tp okeh ler sket ummi dh bleh suh letak mangkuk bubur adik dia dlm singki..hehe Melentur buluh biar dr rebung. Lepas ni dina mesti pandai buat singgang plak...

izman berkata...

aku ada gak. anak pompuan aku suka sangat mengemas dapur, terutama kalau wife aku guna lesung batu. budak2 pompuan mmg camtu ke?? anak jantan aku langsung tak suka gi dapur. nak apa2 main tunjuk je.