Rabu, 4 Mac 2009

AL KISAH KERUSI BATU

Aku kan dh lama berniat nak beli kusi batu nak taruk kt laman rumah. Ptg2 boleh lepak sambil mengumpat sambil makan colek katanya. Hiks

Nak2 pulak pagar rumah dah hampir siap. Huhu. Pagar depan blom plaster dan cat. encik suami, sila siap kan cepat2 yer!

Jumaat lps aku blk kampung. Tgh dok lepak2 borak2 tgk tv, abang ipar aku cakap ada org lelong perabut kerusi bagai. Dia dah cakap takmau.

Berdesup kami lari ke depan nak tgk kusi apa. HAahaha...kusi batu di cakap perabut tu. Wahai abang ipar ku!!

Nasib baik mamat tu blum blah. Nego2 punya nego rege, msg2 kalut pakat nak kusi batu ni. Haha. Kecoh. Mamat tu hampir menangis gara2 di tawar kan harga tak munasabah.

Mamat tu dan bini dan adik dia benornya org siam (thailand). Dorang dtg dari narathiwat. Jauh dorang berniaga cari makan kan. Setiap hari dia bawak 6 set kusi batu. Tp masa kt rumah kakak aku tu dh tinggal 4. Pikap dia ranap aku tgk. Dh la bini dia dok kt seat blkg yg sempit tu. Ekon pikap pun rosak. Nak bernafas pun susah aku tgk. Sungguh gigih kan dorang carik makan. Kena bayar cukai kastam lg. Yg tu semestinya.

Dorang ckp kalo tk usaha ikhtiar cenggitu susah nak makan. Malaysia ekonomi merudum. Dorang pun merudum jugak tapi campur ngan perang. Takut lagi. huhu. Insaf aku tau!

So lps nego rege yg best2, kami bagi dorang minum air. Kesian tau. Dahaga benar nampaknya. Akak aku siap goreng kopok dan bagi makan buah limau lg. Ye lah, dorang manusia dan beragama islam kan. Harus lah di layan sbg manusia. Cheh.

Dah siap minum bagai dan bayar2 tu, dorang angkat kusi2 tu susun kt laman. Kak M ambik satu, Kak I ambik satu. Aku tamak, paksa hubby ambik 2. Hehe. Satu hal lah pulak nak bawak balik rumah aku nanti.

Tapi takpe, janji dpt rege murah. Masalah lain kendian pikir.

Masing2 dah tak sabar nak lepak kt kusi batu. Darat semua. Hahaha



Sabtu ptg, abang ipar aku call ckp dh hantar kusi batu aku. Masa tu aku kluar pi kedai. Alhamdulillah, selamat jgk sampai rumah aku kusi2 tu. Gambar kt rumah sendiri lupa nak snap. Maklum ler, hujan tiap2 ptg.

18 ulasan:

pB berkata...

tahniah

Zareda Norman berkata...

KV
bes ler lepak lepak lepas ni.. sambil makan colek yer.. berapa rega satu set tu KV?

KV berkata...

kak pb,
hiks..haruskah di ucapkan tahniah? Anyway tenkiu.

zareda,
120 hengget. Rege biasa kt sini 160@150. Tp kv ambek 2 dpt 110 satu.

SUZIE APAI berkata...

owh...itu sguh bagus..kusi batu tu seswai letak bwh pokok pelam.senang nok mkn colek...

bat berkata...

tudiah murs2 giteww kaedahnya..
ishk..ishk kalaula tempat mu tuh dekat maks dah tempah dah..

Tijah berkata...

wuish. murah beb! aku pun nak sambar 1 ni. lepak mlm2 sambel minum kopi best nih. paling penting senang jaga...

F A R Y N berkata...

pasni bley snap pic dina atas kusi batu...hehehe

Nik Ha berkata...

Kat umah k.nik br ptg maghin ada lori lalu promote kusi batu kat jiran sblh. Dgr slang peniaga tu mcm oghe kelate kito..he..he..best kalu laman luah, boleh letak kusi batu lepak2 ptg2 mkn ccolek..yum..yum..

Mak Su berkata...

huhuhu, bestnyer... boleh main dam gaks tu

atty's berkata...

mmg kadang sian tgk org niaga..nie..susahpayah..cari rezeki..

bila le nak dpt duk kusi batu kv nieh..

KV berkata...

hihi..suzie,
pokok pelam akak dah hampir mati. Kena tanam pokok pelam baru lah gamaknya.

bat,
masalahnya bukan selalu budak tu singgah. Kalo dak boleh tulung belikan kat kwn2. Eh, jiran2 jeles tau. Dorang tak dpt. Haha

jah,
harus ko mai sini dan tunggu budak siam tu. Akak aku nyesal beli satu.

faryn,
wah, tu dah semestinya. Tp loni hujan lah dek. Nak lepak pun takleh.;(

kak nik,
tak tanya ke berapa rege dia?

maksu,
kv tak reti main dam. Huhu

kty,
nanti kalo dtg kelantan, jemput ke rumah kv.;)

my little family berkata...

xleh letok kerusi batu..xdok lame..semuo simen dohh..uwaaaaaaaa

sya berkata...

KV nanti kalau kak sya ke KB lagik .. harus ke rumah KV duduk kat kosi batu sambil cicah colek k

CuTeMiUt78 berkata...

wah..bagus la kan.. ada jual kusi batu ngan rega yg murah.. klu kat sini tak dapat tau KV...

KV berkata...

MA,
olos, bukae nyo besar sgt pun saiz kusi batu tu. Guna space sikit jah. Muat kut.

kak sya,
yer!! Jgn lupa dtg rumah kv tau!

cute,
kat san baper rial eks?

kirana berkata...

best la dah dpt idaman hati

leh la bergosip sakan nnt

KV berkata...

ana,
alah, eksyen jer lbh. Bergossip ngan suami jer. Kv tadek kawan kt rumah. Huhu

MasNurin berkata...

cantik lah kusi ko tu. Sib baik ada bayar cukai.Kalu tak nanti aku suoh cawangan sana mintak kat ko. Ekekeke