Ahad, 22 Februari 2009

SERONOK NYA BALIK KAMPUNG

Aku bab balik kampung mmg excited giler. Maklum, kampung aku kan. Hihi

Balik kampung best. Walo pun tak ramai sgt umat, tp feeling tu yg lbh. Mmg syahdu jer. Huhu

Balik rumah kakak aku la. Kt mana lg. Borak itu ini, ramai rupanya yg meninggal (org kg aku ler) dlm 2 minggu ni. Semua meninggal secara mengejut. Insaf aku. Ye lah, tgk sihat elok2 tetiba sakit, masuk wad 2 hari terus meninggal. Pastu ada yg mwninggal tgh tido. Ada yg baru bangun tido. Wife dia kejut kan. Siap bangun menggeliat. Tgh menggeliat tu dia meninggal. Mudah sungguh kan?

Sambil layan borak sambil layan makan limau yg aku beli. Entah lah, aku kdg2 tatau nak bawak balik buah tgn apa. Matu kutu meks tau! Lantak la, asal ada buah tgn kan. Hihi


Pastu suap dina makan laksam. Akak aku kan meniaga. Pow laksam dia la. Sedapnya. Kes terliur sgt aku makan jugak. Hancur diet ku. Huhu



Pastu apa lg, lps solat asar, akak aku dh gi meniaga. Aku dok keliling rumah dia carik pokok bunga. Nanti kalo teringat aku nak wat entry pasal bunga kenangan. Later lah cerita. Nanti aku snap gegambar dulu.

Pastu gi rumah abang aku yg sorang lg. Sebelah rumah akak aku jer. Tp dia takdak. Gi nolong kat rumah suami pengasuh anak dia yg meninggal tu.

Eh, tetiba ada beruk lak kt rumah dia.


Dina terpegun tgk beruk.


Alkisahnya beruk ni abang aku tangkap tgh merayau rayau pagi tu. Beruk sapa putus tatau la. Sungguh bahaya wo. So, kena ikat dia sementara kt situ. Tunggu tuan dia dtg.


Aku cam biasa merayau rayau keliling rumah abang aku lak. Takde yg menarik sgt. Last2 jumpa limau kasturi ni kt beruk td jgk. Hihi. Best wat air limau kasturi campur asam boii. Perghh..kecur liur aku. Slurpp!!


Oh, ya, kutip gak buah sukun 2 bijik yg sampai ke hari ni aku tak proses lagi. Haha. Giler punya malas.

Dan seperti biasa. Lps dina ngan danish puas main(padahal tk puas pun, sian anak aku) kami pun gi jalan2 makan angin kt tapak pasar malam yg akak aku meniaga. Makan satay la. Apa lagi. SEdapnya!!!


12 ulasan:

kakpiah berkata...

aku sampai skarang tak penah cuba lagik laksam tu...

mungkin sifat ke'utara'an aku yg begitu setia pd laksa.. sehingga tak sanggop menduakannya dgn memakan laksam.. hecehh...

KV berkata...

piah,
ceh!! setia hang nok!!

Mummy Dasy berkata...

sedapnya laksam penah makan masa g kelantan aritu.... satay tu pun sedap gak....

AppleB berkata...

seronok ko yer balik kg. aku ni tgh bosan giler dok kat umah jer sbb laki keje huuhhuuhuhuhuh.

sate tu pun nmpk sedap! ahhahahahaha

Biarlah rahsia berkata...

sama laa kita....
klu dpt blk kampung sendiri memang best sgt2...
minggu ni boleh blk kg...setelah 4 minggu turut2 tk dpt blk..hehe..tp blk kejap je...semalaman jea..tp ok laa dr tk dpt blk langsung.

cokolat berkata...

piah... kau jangan gitu ok! kedai laksa dekat kola kedah yang top tu ada jual laksam yang lagi sedap dari laksa dia ekceli...

nok.. kampung kau dekat mana? nampak best je... aku kampung bawah umah je... huhuhu!

izman berkata...

ni satu lagi kegemaran aku, laksam. aku suka letak kuah dia banyak2, pastu taruk ulam2 dan kasik pedas sikit. pergh!

ehh... kakak ko meniaga kat mane di kelate?

cendawanintim berkata...

nokkkkk..hevennyer aku tengok sate tuh..huhuhu

Mommy Lily berkata...

alamak... laksam, sate, sungguh menggiurkan

terliur la weh kv

Zareda Norman berkata...

KV

laksam bes..

KV berkata...

mummyDasy,
semuanya sedap.

appleB,
aku kalo bab balik kg mmg excited giler. Nak2 kalo bab makan. Hihi

kak bie,
hehe...bizi sokmo dih?

cok,
kg aku kt kelate gak. Cuma daerah lain je dr rumah aku.
Weh, kg mu kat bawah jer. Alahaiii!!

izman,
aku suka laksam versi budak. Kosong jek gitu.
Akak aku meniaga sekitar pasir puteh. Ikut pasar malam.

cuni,
ahaha..terliur kah?

rina,
siannya. Rina pandai tak wat laksam?

kak zar,
oh, kak zar pernah makan gak eh?

MasNurin berkata...

uwaaa...aku tersentap nengok laksam tu. Aku cukup suka makan laksam yang dibuat oleh orang pantai timur jer. Kat Perlis ada gak tapi tak berapa sedap sebab kuahnya masam. Huhuhu aku laksa utara memang tak minat.