Ahad, 15 Februari 2009

SANTAI PETANG JUMAAT

Ptg jumaat tu, aku ingat nak gi tesco sbb stok susu dina dh habis. Tp danish dok merengek ajak gi pantai. Makanya hubby pun kesian lah. Dan setuju. Before tu lajak dulu ke Gunung nak beli susu dina.




Tgh dok jalan2 tu, ternampak org memukat ikan tepi pantai. Biasanya dorang pukat ikan belanak. Tp aku pun tatau yg mana satu ikan belanak. Hik hik.

Bukan budak2 jer yg kagum. Aku pun kagum dan excited sama. Maklum lah tak penah tgk. Tp kesian lak tgk dorang penat sungguh.






Tgk gelagat dina. Aku usik dia ngan anak ikan. Tau takut. Sampai terselak baju nampak perut buncit. Hahaha!!




Blom lps seronok tgk org memukat tetiba ada kuda pulak. Wah, mcm2 hiburan (hiburan kah?) ada kt sini. Kagum lak tgk kuda. Hik2. Kuda2 tu takut ngan pembesar suara rupanya. Menjerit jerit kuda tu. Buruk sgt bunyi nya.





Lama kt situ kami jln2 lg. Tgk byk ketam ragi budak2 dok main. Obor2 pun byk. Ada yg hidup ada yg dh hancur2. Kesian obor2. Kulit resik pun penuh kt gigi pantai.





Tgh sesedap menyusuri pantai tu, dina stop takmo jalan. Rerupanya dia terliur tgk bebudak tu dok main pasir. Main kambus2. Sian anak aku takleh mandi. Kes mak bapaknya malas nak belengas sama. Hihi



Pastu kami lepak kt batu2 sambil dok tgk pantai. Syahdu wo. Tp dina bukan leh dok diam. Asyik nak panjat jer.

Dah penat aku laki bini dok kejar dina yg kemaruk nak panjat batu2 kt situ, kami pun blah gi pasar malam. Byk betul gerai bundle (bundle lagik) kt pasar malam ni. Berpuluh puluh gerai ada. Mcm pasar malam tok bali lak rasanya.



Siap membeli dan membelah kt pasar mlm layan 2D main gelungsur lak. Sesambil teman dorang makan kopok lekor.

Best jugak habiskan petang2 mcm tu ngan anak2.

2 ulasan:

Aku Bukan Bidadari berkata...

iskk best nya!!!

veeda_areena berkata...

pantai mana tu nokkk siapa ada bundle bagai.....