Rabu, 14 Januari 2009

PERGI PASAR

Jumaat tu ari, kami sempat gi pasar siti khadijah.

Best pegi sini sbb boleh cari lauk yg mcm2.

Suasana dlm pasar. Dina kv letak atas tong ikan jer. Haha. Penat nak dukung. Lagi pun tong ikan tu kosong jer.






Udang ni, menjadi idaman suami ku. Ye lah, selalu wat hidangan pengantin jer. Ahahah. Tak aci tau, pengantin jer yg makan sokmo. Ni pengantin veteran pulak nak makan.




Jumaat masak tumis pedas.

Sabtu masak kari.

Oh, mebeles sungguh. Nyum nyum.

18 ulasan:

nanonano berkata...

gile lahhh..
bapokk besoo udam..
ai laikkkkk.

Sastri berkata...

terkedu tengok udang tu... besar laa... lama tak mam udang... nak rasa masakan kak KV boleh? :D

pB berkata...

brapa sekilo ??

KV berkata...

nana,
ai pun like!!!

sas,
akak masak tak pandai. Malu nak bagi org rasa. Huhu

pb,
dlm 50-55 sekilo. Kalu kt gok kapor dlm 60++.

rina berkata...

besar giler ude tu...

HappyIrfa berkata...

DULU X LEH MAKAN UDANG SBB HIDUNG GATAL MACAM NAK TERCABUT.SKRG DAH OK.PELIK KAN?

Tijah Lawa berkata...

mak aih bosa eh udang.
kalu kat umah pengantin salu mengendeng udang panjat nanas tuh...

KV berkata...

rina,
ada yg lg besar tau. Tp dlm sekilo tu dpt sikit je lah. Hik hik

irfa,
udang mmg idaman kalbu sokmo. Tu yg resdung. Huhu

jah,
ai pun slalu ngendeng udang panjat neneas tau. Haha

Ungku Nor berkata...

aritu kat pasar mlm dekat rumah akak, udang galah besar lengan dina tu, rm38 sekilo yoouuuu..

tu sebesen tu bape henggit tu kv??
adeihss..bestnya dok kat tempat awak, hehehe

Zareda Norman berkata...

udnag besor besor ni masak kari memang mebeles..

Kak zar kalau balik tepen memang carik udang laut ni..

saya berkata...

besonya udangggggggggggggg..kv belikan utk saya pos ke sini. hahahhahahahaa.... mujur tak ngidam kalo tak meleleh ayaq lioq..

MasNurin berkata...

Kat Perlis kalu nak murah bole beli kat pelantar iaitu tempat nelayan turunkan tangkapan. Memang murah. Ada sekali tu aku beli ikan kembung dekat 40 ekor, rm9 je kena bayar. Aku nak beli sikit jer tapi kat pelantar kena beli banyak.Udang dan sotong tak payah cerita memang lagi murah.

Mak Su berkata...

besau nyer, udang besau tingkap!

eedany berkata...

Wow! Udang! My faveret...

kat situ mahal tak udangnya? kalau kat KK...mahal!

Sedapnya menu uols...

:)

KV berkata...

akak unibers,
murah dah tu udang galah rege gitu. Kv beli udang galah ngan kawan rm 20-25 sekilo. Tp lama dh takdak bekalan. Udang laut tu ikut saiz. Yg kami beli tu 50. Kalo kecik sket dlm 35. Tp yg besar lengan kv ni 55 je tu ari. Hehe

saya,
naseb baik hang tak ngidam kan.

mas,
kalo beli kt pelantar lg murah la. Tp jauh nak pegi. Hihi

maksu,
wakaka...besar tingkap katanya.

eeda,
kat KK mahal ek?
Sini masih boleh beli lah. Tak murah tak mahal.;)

kakLuna berkata...

ko mmg kejam tau KV..aku dh le antu udang

chik Star berkata...

besoo betul udang tuh kak.
mesti mhl kn.

nieja berkata...

fulamakkkkkk!
gilee besar...
perghh mesti sedakkk..