Isnin, 12 Januari 2009

PERGI PANTAI

Dah ada pelampung tu kan, danish pun sibuk la nak pegi pantai.

Kami pun rasa ok gak, lg pun takde benda nak buat ptg jumaat tu.


Siap bawak pelampung dan baldi bagai. Baldi dan bekas penapis tu benarnya kami nak cari 'resik'. Tatau la org lain panggil apa. Tp resik ni spesis kepah jugak. CUma saiz kecik besar kelingking je. Dan kaler dia putih.

Tp syg seribu kali syg, usah kan nak cari resik, nak mandi pun tak boleh. Air pasang besar la. Lg pun angin kuat sgt.

So, lepak2 atas benteng sambil 'makan angin'. Haha












Pastu, jalan2 ke pasar malam (kawasan pantai tu jugak). Beli char kuey teaw utk aku. Hubby lak beli nasik goreng ikan masin. Dina n danish kami beli murtabak dan jagung rebus. Juga coconut shake.

Lepak kt taman sambil layan anak main. Sesambil makan jagung.

Seronok la xtvt ptg tu walopun tak dpt mandi.

p/s: abaikan double chin mama dina tu yach! Hik hik

7 ulasan:

Ungku Nor berkata...

fuhhhh..syahdunya tenung ombak..hehehe

Tijah Lawa berkata...

wakakakaa. ko blm tengok lagi dabelcin mami cem.

KV berkata...

kak unibers,
mmg fuhh!!!

jah,
keh3x. 2 kali 5 ke noks?

saya berkata...

wah..bestnay pegi laot. say asuka jugak tapi tak suka mandi laot sebab nanti berlengas makan akan bertambah le gelap saya niii..nanti org nampak gigi saya je..

Jasfyra berkata...

ala...ciannya xdpt mandi laut..
lps ni wajib ajak mama p laut lagi tau..
kv, besh gilak pelampung tu rm1 je..kalo ada lagi belikan leh???aku sanggup bayar lebih..hehehe

haslina berkata...

i luv laut...bestnyer berlepak riang ditepi laut...
pelampung tu comel lah..sesuai utk bebudak2...

KV berkata...

saya,
ahkak suka gak main pantai, yg tak suka mmg bab belebgas dan berpasir susah nak cuci tu ler.

zura,
wokeh. Kalo ada, aku tolong belikan.

haslina,
bkn bebudak jer, mak pak dorang pun sama gak riang ria. Ihiks.