Khamis, 15 Januari 2009

MALU DAN EJEK

Masih berkisar ttg danish yg bersekolah.

Tiap2 pagi mmg bermacam macam alasan dia bagi takmo gi sekolah ngan mama. Nak jugak Mek hantar ngan motor.

Salah satu alasan pagi ni tak hujan. Boleh naik motor. Aku wat tatau jer. Dia pun fed up.

Satu alasan lagi, takmo gi ngan kete. Nak gi ngan motor. Sbb nya, benci ada kawan ejek dia "kereta buruk! kereta buruk!"

Terkejut aku dengar. Huhu

Aku: Sapo royat lagu tu?

Danish: Amrin la. Sokmo royat ko danish kete buruk. Malu ah!!

Aku: Ha? Amrin tu ada kete ko dok?

Dia: senyap

Aku: Abe royat ko dio, mu takdok keto pun. Aku ado! (hik hik, jahat mulut mama dia)

Dia: sengih2 (beroleh keyakinan semula)

Tetiba abah dia masuk bilik dan bertanya (aku pun cerita lah)

Hubby: Abe royat ko dio, abah nok beli keto baru.

Kami: Ahahaahaaha.

Danish: sengih2.



Sampai je kt skolah siap pesan awal2.

Danish: Mama, tok soh babai la.

Aku: Bakpo?

Danish: Abe malu.

Aku: Ok lah.


Maaf pd yg menganggap kami mengajar anak secara tak betul.

Tujuan utama adalah membina keyakinan danish. Takmo dia rasa rendah diri dan di buli. Itu jer.

20 ulasan:

Mrs. Hasanif berkata...

hehehe bijak danish ni..tau dah kena ejek.. pasni ada keta br.. syoknya..

KAKTINY berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
KAKTINY berkata...

tak mo babai.. dia takut nanti gepren nampak, tak macho ler main... hahahhahha

bebudak skrg mmg bijak2... kaktiny dulu kalau buleh nak jer suh ayah duduk sebelah kelas... tapi bebudak skrg.. pandai tul berdikari.. hihihi... kagum kagum..

atty's berkata...

sapa yg ejek danish..sian danish..nasib danish bijak

aNIe berkata...

Hehehe...pandai danish malu...terasa dah besarlah tu...

Kesian kat danish...tak baik budak2 tu ejek dia camtu...patutnya mak ayah budak tu yang ajar anaknya jgn suka mengejek2 orang tak baik...

oren... berkata...

so far, kat sini takde lah plak isu2 malu kalo dihantar naik moto buruk (aku ler si empunya moto buruk ittew..)

tp progress dia, agak bagus..hari2 bwk homewrok kat rumah..masa pra last year, time cuti semester jek baru cikgu bagi homework..ada jugak dia komplen penat, tp aku cerita la balik pengalaman aku sekolah dulu..waahhh...kagum tau...hihihi...

are berkata...

hhahahaha..lucu la mama N abah danish nih...
siyan danish...nnti abah beli keto baru...suruh abah g atr ari2 deh!!!

rina berkata...

budak2 zaman sekarang...

Biarlah rahsia berkata...

hahaha...lawak betul gmbr dina kat bwh...nnt jumpa dina nk kena gomol2 ni...sbb dia kelakar.

abe danish plak pemalu orgnya...lain dgn dina...

bat berkata...

heheh tuh okes lagi.. anak meks ore mintak duit ari2 lagi tensen..
dululah masa dier darjah satu..

KV berkata...

to all,
benornya tatau lg abah dia nakbeli kete bila. Sengaja abah dia create alasan tu tak nak bagi danish down. Itu sajork.
Maaf kan kami. Hihi

Nik Ha berkata...

Hakimi penah kena ejek baju koyak kat tadika..he..he.ummi tak perasan lak bg bj koyak.sikit je pun. Kalu dia ngadu org ejek ckp kat dia suh oyat "dosa tu, nati masuk api neraka"..he..he..sbnrnya ayat tu dia dpt kat tadika gak.bila blk umah duk oyat gitu, so bolehla suh dia guna tu kalau kena ejek ke hape ;)

Zareda Norman berkata...

cakap jer kat danish

'sebab tu danish kena belajar molek.. kerja bagus boleh beli kereta baru kat mak dan abah..' :)

KV berkata...

kak nik n kak zar,
wah ok gak idea tu. Nanti boleh cakap ngan danish gitu. TQ.;)

- tety - berkata...

huhu bdk2 pun dah makin advanced....

kalo danial lak, dpn2 cikgu siap salam peluk cium mama dulu dlm keta (kalo time mama htr p skul la..), cikgu dah siap bukak pintu dah tuh...

CuTeMiUt78 berkata...

emm... cian danish kena ejek.. tapk pe...kv utk memberi keyakinan pada danish..rasanya tak salah klu kv cakap camtu ngan anak.. sepatutnya mak pak budak tu ler.. kena ajar anak dia.. supaya jgn mudah utk mengejek org..

MasNurin berkata...

Lorat lah budak yang ejek tu. Cakap je kat dia...ko jeles lah tu.(ishhhh...jahatnya mulut aunty mas)

KV berkata...

tety,
ari tu tak kisah. Baru minggu ni jer dia pesan takmo babai. Takpe lah. Layan kan jer. Haha

cute,
tu la, kalo pesan elok2 kt danish pun bukannya kawan dia tu paham kan. Lg pun mentaliti bdk kampung kan. Dorang ni kecik lg, belum berkembang. Nanti dah cerdik, ok lah kut.

mas,
ahahaha..ko pun sam mulut jahat cam aku. Hiks.

chik Star berkata...

hihi
same lar dengn adek saye.
malu klo mak anta dye pi sekolah.
segan org ckp dye anak emak.

nieja berkata...

aha..
klakar la danish tu..adeii
mama die nak babai pon xsey