Khamis, 4 Disember 2008

ORKED

Aku bukan minah bunga. Tapi suka ngan bunga. Ahaha. Berbelit belit.

Bunga paling disukai, orkid dan ros. Jugak kaktus. Bunga lain pun suka gak. Tp yg 3 ni mmg suka sgt2.

Sbb tu kecoh suh hubby buatkan pegola. Nanti nak gantung orkid. Masalahnya. Pokok orkid tak beli2 lagi.

Balik rumah kakak tgk pasu orkid dia terus pow anak2 orkid. Tatau la pesen bunga dia cemana. Lantak lah. Janji orkid.




Dapat lah dlm nam pasu gituk.

Tapi tak gantung lg sbb besi penggangtung blom beli. Jap lg nak beli kt pasar minggu.

Ucapan ni khas untuk orked ku sayang.
Wahai orked, jangan lah ko bersusah hati. Tuan mu ni baik dan gojes(ahahaha). So, sila lah tumbuh dan berbunga dgn meriah okeh. Jgn bagi tuan mu ini kuciwa.

9 ulasan:

aNIe berkata...

KV...akak tak rajin tanam orkid...mak mertuaku suka...akak suka tanam pokok wangi2...hehehe

Moga berjaya dengan missi menanam orkid...dan moga orkid tu mengeluarkan bunga yang cantik2...

atty's berkata...

kty ..tak suka tanam bunga gak,tp sgt suka bunga..hehheehhe

Intan Rosnitta berkata...

Sukakan bunga tapi kureng suka nak jaga. Sebab tgn jenis panas... huhu.. alasan lagik :P

Ucapan buat orked KV:
Sila berbunga dgn meriah, okeh!

Purpleheart berkata...

Suka bunga okid, baru je post gambar okid. Jaga molek-molek ye.. nanti bila dah berbunga cantik..

bat berkata...

mek tangan panas katanya huhu..

KV berkata...

uols,
kv pun tgn panas. Tanam apa benda pun jarang yg best. Hidup molek2 tetiba mati terkulai. Sadis sungguh. Harap orked ni tak menghampakan lah! Hik hik

sya berkata...

Kak sya tak suka orkid, mungkin sebab X tu suka orkid. Paling kak sya suka bunga rose ..

cikdinz berkata...

ni kira shoping baju raya lah yeik...
meriah tak tahun ni?

KV berkata...

kak sya,
tapi kv suuuka sgt. Heheh

cikdinz,
meriah tu cam biasa la. Belah pagi jek. Ptg2 dh kurang.