Khamis, 9 Oktober 2008

SATAR

Dari bulan puasa ari tu lg dok terliur nak makan satar ni ha.

Bulan puasa kan,tgk semua benda pun sodap. Tak gitu?

So, lps raya ni, berhenti lah jgk nak membeli. Mula2 tu nak beli skt. Tp kan, dah dasar mkn byk, mana nak cukup. Try 5 hengget je dulu.

Makan satu sedap, sampai habis kami laki bini makan. Wahaha. Tak sempat bawak balik rumah pun.

Sedap sungguh dan tak manis. Boleh beli lagi ni!





27 ulasan:

nanonano berkata...

kat ktn ni kak..
satar dah le 4 sehengget,
pastu bukak2,
secoit je..
xlenguh ke bungkus sket2 gtu??
adeshhh..watlekat celoh gg je..
huhu
:p

KV berkata...

wakaka...nana oii...
kat sini pun lagu tu lah.

mama ranggie berkata...

mama dah try makan satar ni..sedap gak..dulu tgk aje,mcm x sedap tp bile dah makan,,,sedap jugak...

KV berkata...

mama,
kalo kena lagu mmg sedap. TP kalo manis, ikan busuk atau kepala nya dah tua mmg hampeh a. Susah gak nak jumpa yg sedap.

pB berkata...

kat mana tu ??

atty's berkata...

shedapnya satar

bat berkata...

amboi memanglah sedaps makan depan pemandangan giteww.. huhu..

KV berkata...

pb,
tepi jln p.puteh - kota bharu. Pdg pak amat (on d way kami balik keje)

bat,
hik hik...pemandangan tu menambahkan lagik kesedapan.

ibuVouge berkata...

padang pak amat eh!

wahahahhaha satu item lagi nak cari bila balik nanti.ekekekekeke

iv suke kb satar ni.. bukan kv sorang saja leh makan RM5.00 berkongsi. IV pun leh makan sorang tau..sbb sedap dan isinya .setoet saja.

Kalau kirim basi tak?

oren... berkata...

besa gak mkn dulu..adok ipar selalu belikan...gamaknya, bila la nak merasa lagi??

sebelum deepavali nih, kitaorg turun kelantan lagik..kirim, bleh???

KV berkata...

iv,
hmm...entah lah, dok tgh pikir ni basi ke tdk. Hihi

oren,
tak payah kirim. Dah turun sendiri, dtg je beli.

Ummibatrisya berkata...

salam,

kalau ke pasar malam hari isnin, memang ummi akan beli satar.

ada jiran nampak dia tanya apa tu? sedap tak?

yang pastinya kami sekeluarga memang suka makan

dah mahal dah sekarang satu 50 sen

selalunya kena beli banyak sebab nanti berebut

peminat ramai :)

achik berkata...

saya x penah makan satar.. macam otak2 ke?

aNIe berkata...

KV...selalu dgr pasal satar yang sedap kat Dungun...tapi ntah bila lah boleh merasa...kalau mengandung mau meleleh air liur anak yang keluar...hahahah

Ni kv buat air liur akak kecur lagik tau

sya berkata...

KV kak sya ari tu jumpa satar kat medan selera kat buluh kubu tu. budak yg jual tu dok atas bangku kecik aje tapi bila makan satar tu memang tak cukup 3.. buruk lantak sungguh aritu

shuzana berkata...

shu mmg soke satar..tp susah sket nak jumpe kat KL ni..kalau ader pun x sedap..shu mmg teringin sgt nak mkn satar..kekadang hubby ader keje kat kemaman..dpt la en hubby belikan..tp dh lama dia x turun sana..kv..bleh tolong belikan x..ngindam ni..

Ungku Nor berkata...

waaaa..sataaa..bestnyaaaa..
*telan air liur laju2 ;p*

Aleeya berkata...

satar???aiseh tak try lagik
mesti sedappp kan
nak rasa sketttt

Mommy Lily berkata...

alahai satar

lamo doh kawe dok ngidam satar nie... beli mano gak?

chik Star berkata...

satar nih dibuat dri aper yerk kak?

Intan Rosnitta berkata...

KV & hb mmg peminat satar kannn. Nostalgia cinta dulu2...

Hihi

:)

cendawanintim berkata...

kat teganu nih, ada satar goreng, sangat the sedap...serius!!

Mak Su berkata...

syahdunya orang tu meniaga di tepi sawah jer, tentu pembeli pun syok dibuai angin sepoi2 bahasa

nono berkata...

salam,

wah...mmg antu satar erk kak...hehehehe..nanti nak g umah akak lagik leh??ekekekke..(muke x malu kan..org x ajak pon..tp lebey2 plak..huhuhu)

shafa berkata...

satar...??
kt mn kv beli satar...??
mcm sedap jer...
kv kl nk tingin nk makan satar...
kene jln2 carik makang kat ganung..
buleh makang satar aziz satar...
promote nih...hehehehe

lindosh berkata...

satar sedap. alaa sini takde

YuszTieY berkata...

keno plok make hok sedap kalu ore buke takat 5 ingit 10 hinggit pon habis ...sapa umah tinggal plastik jer...heheheee

ader umah terbuka lagi ko...