Khamis, 30 Oktober 2008

RUMAH LAWA

Semalam, kv berkesempatan ikut ofismate jenjalan ke rumah kawan lama dia. Ceritanya, tuan rumah yg kami pegi ni jiran lama dia lah. Tp opismate kv ni dah pindah dok kampung halaman. Ulang alik keje naik bas lah.

Tapi 2 minggu lg, ofismate kv ni dpt pindah ke pejabat yg dekat dgn rumah dia skrg. So, kalo tak pegi sblm dia pindah ofis, mmg tatau bila la dia dpt berkunjung ke rumah kawan lama nya ni. Kv ni, asal org ajak terus layan. Hihi. Lagi pun boring dow. Tgh hari (lunch hour) tatau nak wat apa.

Bes pegi rumah kawan opismate kv ni. Lawa sungguh. Dengar cerita (walopun dia merahsiakan bila kv tanya) kos rumah ni mmg berjuta lbh. Dekorasi mcm dlm majalah tau.

Terima kasih buat tuan rumah suami isteri, mmg ramah dan mesra sungguh. Tapi rasa segan lak sbb tatau yg dorang ni dah berpangkat datuk dan datin. Kami ni dok bahasa kan akak, akak jer. Haha.

Lps tgk gambar dia tergantung kt dinding baru tau. Huhu


Ni ruang lepak tingkat atas.


Kv menyelit kat situ nak enterframe jugak. Wahaha. Layan je lah.



Bergambar di kolam ikan kap jepun. Arrrkkk... takut jatuh dlm tu.


Nampak tak kan besar2 bagak tu. Geram tgk tau. Lawa sungguh.


Kami posing di ruang menonton. Tp syg, gambar blurrrr pulak dah.



Ruang menonton dan tangga.


Ruang belakang.



Bilik tido utama.


Bilik tidur utama gak.


Ruang menonton dari sudut lain.


Ruang tamu kedua.


Dining hall.


Kolam ikan kap jepun ke ikan koi ek? (mana2 lah). Kat tgh rumah tau. Lawa sungguh.


Kami posing kt ruang lepak sebelah kolam ikan tu.


Kami agi. Layann.. Hihi

18 ulasan:

nanonano berkata...

huiisshhh..
mmg lawa gilerr..
kwn tu dato ke?
hihi

CuTeMiUt78 berkata...

uiiissshh...memang cantik ler KV, berapa harga rumahnya tu.. perhhh..klu dpt bina rumah camtu.. alangkah bahagianya..

Zareda Norman berkata...

huissh lawao sungguh..

sampai ke bilik tidur si KV snap.. hehehs abo ajelah..

PuteriSatu berkata...

lawanye umah....

Ungku Nor berkata...

bila tengok rumah orang lelawa macam tu, akak mesti akan teringat rancangan Bersamamu..

bersyukur dengan apa yang kita ada..huuu..

AppleB berkata...

mek suka pesen tingkap kat bilik utama dgn pesen tangga dia. huhuuhuhuh bilalah aku bolehbuat umah sendirik neh

sya berkata...

amboi rumah... cantiknya ... cam duit petik kat pokok je kan?

kirana berkata...

mak aiiii..dah berjuta tu..tak cantik lagi tak tau lerrrr..

minat la kolam koi tu

KV berkata...

nana,
kawan akak tu org biasa jer. Tuan rumah tu ler yg dato' datin nya. Hik hik

cutemute,
kalo kv, angan2 je lah. Hihi

zareda,
hik hik..memula tu tatau bilik tido. Katil terlindung. Bila tau bilik tido mmg malu giler. Tapi tuan rumah sengaja bukak kan pintu sbb kami ni kepochi sgt. Haha

puteri1,
mmg lawa sungguh.

kak ungku,
tu lah kan, bersyukur lah dgn apa yg ada.

appleb,
haha...aku pun turut merenung bintang di langit ni!!

kak sya,
duit dorang terlebih dah. Tatau nak wat apa dah kut. Kita ni yg lps kira, kira. Haha

ana,
mmg akak pun minat kolam ikan koi tu!

susu dalam botol berkata...

pergh. gila besar rumahhhhhhh. rumahku syurgaku sungguh!

KLMari berkata...

Wow !!! Nyaman aje ada kolam ikan tu..ada anak kecik, harussss jadik swimming pool tuh...hehehehe

Mak Su berkata...

bilik tido dema besar saya punya hall.... huhuhu, :D

shafa berkata...

kv...umah die kt mana..??
ceeee..beria tanya..
kot2 ler tau umah die..
leh gak tengok dr luar...
siap ada kolam dlm umah...
bestnyer...!!!
tingin nyer...

achik berkata...

wah.. lawa giler.. :D

haJa*darLingZ berkata...

mak oiiiii....besonye umah. kemas dan bersih lak tu...bilelah nk merasa ada umah mcm tu...syokkkknyeee kan

pB berkata...

reseki masing masing kan ...

Yatie berkata...

umah mmg lawa gilaa .. tapi kalau ada budak kecik tak sesuai letak kolam ikan dlm umah .. bahaya .. bahaya ...

nono berkata...

salam,
mmg lawa.....kat area mne tue kak??