Isnin, 6 Oktober 2008

Raya episod 7 - Persiapan Kenduri

Ni kv tempek gambar masa persiapan kenduri.

Khemah dah siap pasang, cuma kerusi belum susun.


Dina main sorang2 sbb semua org byk keje. Hihi


Bawang, cili, halia bagai yg telah siap di kupas. Tunggu nak blend je.


Ni pulak pagi hari kenduri tu.


Pakcik tengah menaram umbuk kelapa nak campur dgn daging lembu.


Makcik makcik sibuk kat dapur. Nak buat acar lah, ayam masak merah la, solok lada la. Alhamdulillah, dorang byk menolong.



Pakcik pakcik kat bangsal belakang tgh menaram peha lembu. Masa ni tak penuh lg. Lps tu, kv tak sempat dah nak ambik gambar. Sibuk katanya. Hikhikhik

8 ulasan:

Ungku Nor berkata...

raye sakan..kenduri pun sakan..hehehe

cendawanintim berkata...

lama tak makan umbuk kelapa...sodap kan..

ari tuh chatting ngan nono, dia cakap pi umah KV, meriah...

tengok gambo pon dah tau meriah giler...kalu dah dekat2, dah kena terjah oleh kitaorang nih...

rina berkata...

ruginyor x sempat nk g umoh kv... huhuhu...

bat berkata...

wah dah berwarming house katanya tahnie yach.. tak dpt singgah jauh sangatlah.. share disini sajer erkk

KV berkata...

kak ungku,
kebetulan berkenduri musim raya.

cendawan,
a'a, nono dtg dgn kawan dia. Alhamdulillah, dpt gak kenal dia. Comel jek.

rina,
takpe, dtg je lain kali. Bila2 masa.

bat,
berepisod kv wat entry tu. Hik hik. Punya lah gigih.

Intan Rosnitta berkata...

Tgk pic pun dah tau kemeriahannya...

Cepatlah update episode seterusnya. Kami pun gigih membaca ni..

Hehehe

:)

KV berkata...

intan,
dh update tu. Pas ni boleh khatam blog org lain lak.

nanonano berkata...

sape plak kawen ni kak??
mak aiihh..
kenduri kawen buat sorok lade???
brape ratus biji lada gune tu??
huhu..