Isnin, 6 Oktober 2008

Raya episod 3 - BALIK KAMPUNG

Balik kampung...ooooo...balik kampung...ooooo....balik kampung, hati girang.

Pukul 10 pg dah jegil2 mata kat hubby. Ish..buat2 tak paham isyarat yer. Majuk kang!!

Akhirnya, jam 11 baru boleh berangkat. Tak sabar nak suh sampai rumah akak cepat2. Kv kan dah yatim piatu. So rumah akak (Kak M) la yg jadi tempat berkumpul untuk tahun dan tahun2 selepas ni. Hihi.


Dina dah separuh bogel masa on d away balik tu. Rimas panas asyik merengek je kejenya. Kasi dia 'bebas' dulu. Karang dah sampai baru pakai baju semula. Tgk tu, syok dok kerjakan henbeg mama. 'Rajin' sunggu anak dara ku sorang. Huhu


Abang nya dah penat tak tahan. Mengantuk benget. Biar dia tido dulu.


Dlm sejam perjalanan (biasa 45 minit gitu), sampai lah ke kampung kv.

Ni lah rumah Kak M tempat kami berkumpul.


Masa kv sampai lg ramai lg family takde. Tp hall dah penuh tau! Ye lah kan, anak2 buah pun ramai yg dah berkeluarga.










Mula2 sampai tu, irdina maisarah masih belum betul tune. Terkejut tgk sedara mara ramai sgt kut. Wahaha...dia kan jarang balik kampung. Tak biasa sgt. Tp dlm 15 minit dah ok. Pas tu, mmg meneroka habis habisan la.
Tgk tu, menangis pun, muka sememeh makan satay. Ahaha



Kv dgn anak bongsu Kak M. Dulu kv la yg jaga dia malam2 sbb mak dia sibuk bisnes pasar malam. La ni dah darjah 5. kejap je rasa.


Lagi gambar family.


Kv n co sempat bergambar dgn anak bongsu arwah Kak N.

Lagi..


Dina wif abah.


Lps tu ramai yg dah sampai. Kecoh gamat semua ada. Masing sibuk bagitau anak aku brapa org. Takut tak dpt duit raya. Wahaha. Gambar lupa nak snap. Rugi sungguh.

Siap makan semua, bagi2 duit raya, kami pun balik dlm pkl 3.30 gitu. Dina naik kete 5 minit dah lentok. Bagusss!!


Malam nya, selain berehat, sesi mengira duit raya anak part 1. Wahaha. Syok ada anak weh. Nana, nono, fizzy, kawen cepat2 tau! Nanti boleh collect duit raya utk anak.

3 ulasan:

Mak Su berkata...

nak duit cikit

nono berkata...

salam akak...

mmg hati nk kawen..tp jodoh yg xdo lagik...huhuhu..ape kate akak jer yg tlg carikan..leh??ekekekeke..

hari tue niat hati nk jumpe dina..tp nengok akak cam bz jerk..x sampai ati nk gtau..huhuhu..len kali nono g umah akak lg yer..insyallah..:)

nanonano berkata...

uishhh..
setambung wet tuu..
jgn mak yg kaut sorg dah,
hihi