Khamis, 23 Oktober 2008

PETANG SEMALAM

Cuaca mendung jer ptg semalam. Tp tak hujan. So, danish n dina apa lagi. Main je lah keje dorang!




Ni antara aktiviti dina.



Hambat (kejar) ayam.



Atau pun jenjalan tepi longkang. Bahaya sungguh. Kena cepat2 beli ms grating tutup longkang ni!




Pastu, dera kucing.




Bila tak bagi, menangis mcm kena dera!




Bagi cium baru ok. Kesian anak kucing takutkan dina.



Pastu main batu (crusher run). Siap duduk landing baik punya.



Kutip bunga rumput.


Muka hepi jek dpt main.






Ni plk, aktiviti danish.




Main helikopter tarik ni.



Maaf kan danish yg tak berbaju tu. Hiks.

16 ulasan:

Zareda Norman berkata...

vavava.. kat KL tak merasalah nak main lapang cam gitu..

aNIe berkata...

KV...kalau rumah ada halaman yang luas...puas anak2 dpt bermain kan...tu sebab cik abang akak suka rumah ada halaman...sebab dia dah biasa dok rumah kampunt...

AppleB berkata...

dina tu mmg suka aktivi luar rumah. sbb tu masuk umah dia meragam. kat luar ok je kan. mcm best je dok main kat luar tu. tak tahan tgk muka moncong bila tak dpt anak kucing kekekekekekke.

pstt tgk abg la kan pun suka main kat luar. apa kes adik kena dok kat dlm umah ahhahahaha

sya berkata...

KV, kalau di KB tutup besi longkang tu tak kena curi ke? Kat sini yg hak depan pagar tu seketul pun org nak curik

KV berkata...

kak zar,
sejak rumah baru ni baru ada laman, rumah lama mmg dekat sgt ngan jalan. Dulu, danish langsung takde peluang main kt laman.

kak lady,
mmg style rumah kampung halaman luas. Mcm2 aktiviti boleh buat.

apple,
mmg anak aku tu kampung boy n kampung girl la. Tak boleh nak ckp apa dah.

kak sya,
mmg slalu kena curi pun. Tapi tawakal je la. Masalahnya, sampai ke hari ni pun kami blom gi tempah lg. Kalo yg penutup konkrit rasanya takde saiz. Huhu

Ungku Nor berkata...

ektibiti mak dorangs tak tunjuk plak..hehehe

Mak Su berkata...

huhuhu, pendera kucen

oren... berkata...

dah beberapa hari aku tak kasik bebudak nih main kat luar, sebab semedang jek hujan..baju pun amik 2-3 hari nak kering..anyway, suke gak, sbb sejuk jek..tak panas...

saya berkata...

haittttt dina jangan dera2 kucing. nanti kucing cakar luka nanti. hehehhee....

pB berkata...

bakpo dok bui cium kucing tu ??

bahayo tu ....

CuTeMiUt78 berkata...

KV, rumah yg ada laman yg luas.. memang seronok tgk budak2 main.. puas gitu..

- tety - berkata...

syok rumah ada laman luas nih... mmg puas ati la kv dk umh sdiri nih...

cikdinz berkata...

seronok main kat kawasan umah. dapat kejar ayam. kalu kat bandar tak dapat der...

CikguZue berkata...

terkonang kat kg halaman...rindunye!

Aleeya berkata...

sonok nengok aktiviti anak2 nehhh kdg2 leh buat kita tegelak

chik Star berkata...

hihi.
sye mse kecik2 ske kejar kambing.
time blik kg.
bestnyeee time tu.
:)