Rabu, 3 September 2008

PARAM

Ptg semalam, kali ke 2 pegi param. Aktiviti wajib belah ptg di bln puasa. Ekeke

Tp tk pegi yg jauh lg. Pegi yg dekat dgn rumah je dulu. Bonceng motor 4 beranak. Kalo naik kete haram nak dpt parking. Tak kuasa nak menapak jauh2.

Manusia punya lah ramai kt pasar ramadhan peringat. nak jalan pun susah. Sah kan nak tgk jualan. Hoho.. danish asyik bersungut letih. Geram betul mamat tu.

Nampak je ada ruang skt, kv snap gambar. Tapi maaf lh ye, mutu gambar kurang memuaskan. Pakai henfon norkiah cap sabun jek. Org tak perasan kv snap gambar. Wahaha






Hubby tgn beli gulai itik serati. Tp kurang sedap lak dari hari pertama. Cair je kuah dia. Hmm



Ni pulak tekak kv yg nak makan. Lok cheng atau sate ikan. Sedap.
Setakat ni byk beli lauk kt param jer. Malas dan ntah napa ek? Stok lauk mentah susah nak dpt la. Td sempat gak tempah ketam dr nelayan bot kecil. Ptg ni baru mendarat sbb dorang turun laut subuh td. Tgk besok lah dapt ke tdk ketam tu.

Sahur lak makan nasik dgn telur masin je. Tak selera nak makan benda lain.

Ops..ni hari pertama kv puasa tau. Hampeh tul!

28 ulasan:

Intan Rosnitta berkata...

Ado lok cheng lagiks... huhu :(

Purpleheart berkata...

Sedap ke sate ikan tu? kalo dekat dah lame suh belikan.. hehehehe..

Zareda Norman berkata...

tak berkesempatan lagi pi pARAM. PARAM kat rumah aje..

bat berkata...

amboi KV jelesnyer memacam mende dijual yg tadak kat cini... huhu

Mak Su berkata...

dah dpt ketamnyer kv?

salam ramadhan ek... kosong kosong ya

Ungku Nor berkata...

perrgghhh..giler dasat oder ketam.
dairek tak pakai orang tengah..hehehe.

kalo akak dok kat area rumah awak ler kan, maunya satu rumah pakat kena gout.
asek balun seafood fresh je hari-hari..;p

Umi_Aliesha berkata...

bestnya menu..seme yg ssh nak jumpa kat sini...lama x mkn itik...

kirana berkata...

oooo dah ponteng posa yerrrr

Gee berkata...

Masa kat KT, dapat makan lok cheng atau sate ikan tu, sedap betul. Hari Sabtu ada gak p KB Mall, tapi tak leh masuk, ramai sgt org. Dasat juga sana yea..

shuzana berkata...

kv..shu suke sate ikan tu..
penah makan mase kecik2..kt KL susah nak dpt..
penah la jumpa 3 tahun lepas..tp keras la..
rindu la nak mkn sate ni..sib baik x ngandung..

KV berkata...

intan,
kebetulan. Kdg2 susah gak nak jumpa.

sue,
sedap jgk tp takleh lawan yg zan dulu2. Beza gak rasanya.

kak zar,
rajinnya akak masak.;P

bat,
kat sana mcm2 masakan seluruh malaysia ada, kan?

mak su,
ketam tu tak dpt. Org lain ambik dulu. Tak kisah lah.

kak ungku,
akak, sian adik tak dpt ketam tu tau. Org lain yg rembat dulu.

umi aliesha,
hihi...sini kan kampung. Itik ayam kampung mmg dah kebiasaan.

ana,
frust akak tau! Tp hari ni boleh puasa. Yay!!

gee,
kb mall tu mmg dasat. Nak2 kalo hari mingu dan ada jualan murah. mmg full house.

shu,
hik hik..seb baik tak ngandung kan?

sya berkata...

KV samalah kita.. hari ni hari pertam gak.. kak sya rindu lah no makan sate ikan tu.. tak de kat sini.. aritu lupa nak makan

atty's berkata...

TAHUN NI LOM JEJAK KAKI LAGI KE PARAM..

MAYBE SABTU/AHAD KOT..

kakLuna berkata...

param? hehe ingat nama tempat tadi.boleh pulak ek ringkas nye camtu. :P

Aleeya berkata...

tak sampai lagik kat param neh, mcm2 ade ehhh

KV berkata...

atty's,
ha..hari minggu nanti boleh pegi.;)

luna,
weh, hang tak penah guna perkataan param ke? Aku masa belajar dulu slalu guna. Hik hik..ada2 je kan?

aleeya,
masak kat rumah ek?

angah berkata...

masih tak sempat ke PARAM. Hujung minggu nak jugak la

Lok Cheng tu kan selalu ada pakcik jual naik motor masa kat kuantan dulu

AppleB berkata...

jeles la tgk param kat sana.

param sini hampeh!

tp takpelah pasal mek bukak puasa minum air lepas tu telan ubat-ubatan sajork. itu yg penting..huhuuhuhuhuh

KV berkata...

angah,
kalo dulu2 dorang gatih basikal, la ni dah maju sket pakai motor dah kan.

appleb,
sian ko noks. Wahaha.
Makan ubat tu, jgn ngelat.

Alex Lacey berkata...

k.we panggil lukchin...meme lamo tok makae tuh...

k.we tok leh tulis kat shoutbox kv...bakpo tok tau...

pB berkata...

sajo jah budok sorghe ni nok uji ...

PuteriSatu berkata...

sedap ke sate ikan tu ye...?
gulai itik...cam sedap je kan..teringat dedulu masa kecik arwah atok bela itik..pepagi gi kutip telur itik dalam reban...hiks...

Mummy Rizq berkata...

bestnya dapat ke pasar ramadhan... ni sampai umah pun dah dekat time nak buka... makan jer la apa apa yang ada...

Alinlai berkata...

banyaknya pilihan... hmmm yummy :) selamat berbuka posa

nasazfrog... berkata...

kak param tuh aper.. name tempat ker.. kat sane ape juadah yang popular kak...
SELAMAT BERPUASA KAK...:)

YuszTieY berkata...

kv...lokcheng tu yg mengugat pose ku ini...huhuhuuuu...

green apple berkata...

geli aku dengar word PARAM tu. terus sendawa ompek kali.
kenyangggg.

cendawanintim berkata...

kita takut tau nak makan lok cheng tu...

tapi ada keinginan nak mencuber..