Ahad, 7 September 2008

MERAGAM

Mlm td dina meraung tak hengat. Huhu

Alkisahnya pagi semalam lg dia dh moody. Bangun tido lambat. So kami saspek dia penat jek. Main2 kjp dan tak selera makan. Asyik wek situ wek sini, meragam.

Pastu tido kan dia. Bangun tu meragam lg. Tgh hari tu dia tido balik. Bila bangun dia dah ok. Dh main2 mcm slalu.

Tp kv perasan tubuh dia suam. Takde lah panas mana. Suam suam kuku je. Tp satu hari takmo menyusu. Minum milo kotak dgn sustagen jek. Makan langsung takmo. Risau.

Hubby ajak pi param kt bandar machang. Tp kv risau kut2 cuaca panas dan hujan menyebabkan dina demam. Tak jadik.

Lps asar kami kluar nak cari rak pinggan (utk kabinet dapur~ kabinet dapur kv masih blom siap di psg tau!). Tp tak dpt beli gak sbb tatau saiz yg sebenar benarnya.

Dh ptg tatau nak gi mana. Ikut kata danish jek. Ajak gi kb mall. Kami belikan waffle utk dorang. Dina makan byk jugak. Lega je hati. Balik tu singgah beli ayam goreng edlee. Dina dh tk meragam sgt. Puas dok pikir, minah ni nk demam ke hapa, asyik nak nagis je keje nya. Ke nak tumbuh gigi?

Mlm td dia ok2 je. Asyik main dan gelak sampai telompat lompat. Pastu tido. Legaaaa..

Jam 11.30 dia merengek. Kv perasan dia kena geget ngan nyamuk. Taruk minyak yuyi sbb nyamuk kecik merah tu geget mmg sakit. Kut2 berangin minyak yuyi tu hilang rasa sakit kan.

Lps tu terus meraung tak hengat. Siap hempas2 badan tu. Bawak masuk bilik buakk ekon bagai. Tak jadi. Asyik dok meraung je tanpa henti. Kv gosok gak yuyi kt betis ngan peha dia jugak perut dan blkg dia kut2 dia lenguh ke hapa. Makin kuat meraung.

Bawak pi kt ruang menonton. Tu pun hubby basuh muka dia. Risau kut2 benda pelik kt dia. Kejutkan MIL. Risau gak sbb dia nangis tanpa henti. Pujuk2 tp reda skt je. Siap jln nak pi bukak pintu utama tu. Pastu main sudu garfu. Saje je kv cakap suap bear dia nasik. Tetiba menonong jek pi dapur nak carik nasik. Takut aku dibuatnya bdk ni!

MIL suap dia nasik semulut dua. Dh takmo. Nak buak peti ais (kegemaran dia). Ambik anggur sebijik. Tak mkn pun. Masuk buai turun buai. Tatau nak buat apa dh. Guling sana guling sini. Last jam 1.30 pg dia tertido.

Hubby ckp, 'ingat dak masa dia kecik2 dulu bial kita sapu minyak yuyi dia meraung sakan. Kena usung satu rumah. Bkn main lama meraung?' Uwwaaa..cemana boleh lupa. Hubby lah yg suruh kv sapu yuyi tu. Kalo ingat mmg sapu mopiko jek. Hmm

Argghh..kami lupa! Agaknya dia rasa tak best kut berangin kt tubuh dia tu. Dh hilang berangin tu baru dia boleh tido. Hmm

Jam 3.45 dia bangun menangis lg. Dlm 30-40 minit gitu. Tatau nak buat apa dh. Last2 dia tertido sendiri. Hmm

Bangun pagi ni, kv rasa tubuh dia panas skt dr semalam. Demam la pulak. Bagi dia ubat. Beri makan nasik goreng (kv goreng masa sahur sb danish mintak nasik goreng. 2 hr cuti asyik mkn nasik goreng ke bdk tu sampai ke ptg). Takmo mkn plk. Asyik merengek jek. Kesian dia.

Dh pesan kt MIL, karang kalo nampak pelik2 call kami cecepat. Risau gak takut benda lain kan.

So, hari ni, weng jek rasa. Mengantuk beb!




Irdina maisarah sayang, moga sihat2 selalu yer. Nanti kita main2 kt laman. Ok!

9 ulasan:

Zareda Norman berkata...

ala siannya dina meragam nak demam ek.. demam nak pandai la tu..

Ungku Nor berkata...

heh..buat saspen je.

ingatkan mak Dina yang meragam..ekekeke

aNIe berkata...

Larrr...kv...mungkin dina memang tak suka minyak yuyi tu...maklumlah minyak tu kuat bau & anginnya...heheheh...

Harap2 dina sihat...sebab kalau demam & meragam ...memang tak sanggup betul...penat kan?

KV berkata...

kak zar,
maybe beralih bula kut. Budak2 ni mcm2 pesen demam kan?

Kak ungku,
mama dina tak sempat meragam. Lembik dan melepek jek.

kak lady,
hehe..konfuse tadi, sapa lah anie ni. Waahaha
mmg weng jek hari ni. Takpe lah, asal anak sihat kan, hati pun senang.;)

green apple berkata...

aku baru perasan umur ko 29..hek elehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

KV berkata...

apple ijau,
wahahaha...mek muda lagi noks!!!

Mommy Lily berkata...

kenape ek?
mgkn ade la benda tk kena tu kan..kita bukannya tahu ape dia rasa.

hrp2 tkde ape la kan dan sihat2 selalu irdina

Purpleheart berkata...

Ala ciannya dina, takut kena denggi je. Kalo demam biasa, tak pe la. Kalo budak kecik tak sihat, susah ati kan? Lepas demam kang lain pulak pe'elnya..

Gee berkata...

Ala cian Dina, demam. Cuaca skrg tak menentu..