Selasa, 2 September 2008

MISI MENCARI BAJU RAYA

Sebelum puasa hari tu kami sibuk mencari baju raya utk danish. Ye lah, dah bulan puasa harus lah masak nak bersesak kan.

Tapi...cuti 3 hari sebelum puasa tu mmg lah menguji kesabaran. Kebetulan org gomen baru gaji kan. Pastu pulak, byk supermarket buat jualan hebat. Harus lah penuh manusia kat sana sini.

Tatau dah nk beli kt mana. Last2 teringat kat the store dlm bandar. Ye lah, kan dah byk supermarket baru, harus lah org dh kurang layan supermarket lama.

Kami pun pegi situ. Seb baik ada parking. Yg penting mmg murah sungguh. Huhu. Best2.

Tp sempat beli 2 pasang je sbb dina asyik meragam. Takpe lah, at least dah ada 2 kan. Karang sesambil jalan2 boleh beli selai 2 lagik. Sekurang kurangnya danish dah ada baju raya kan.


Pasang pertama


Pasang kedua


Dlm sibuk nak balik tu, terserempak dgn baju melayu. Lawa gak kain dia. Hubby pun berkenan gak. Slalu mmg susah dia nak beli baju. Terus try dan pilih2 kaler. Kv pun tak ingat dah baju raya kv kaler apa. Ada pink2 gitu. Takkan huby nak pakai kaler pink kan. So, jalan mudah ambik kaler maroon sbb baju melayu danish pun kaler maroon.

Baju melayu hubby.

17 ulasan:

ibuVouge berkata...

salam kv
best kan pasar ramadhan kat kelantan..iv suka jamu mata... nak makan tekak lain selera..eheh.

LA dan LC pun lom ada baju raya.. nak mencari asyik bertangguh..

KV berkata...

iv,
hihi..ye lah, selera lain2 kan.
Tu pun ingat nak cari lg utk danish sepasang dua.

atty's berkata...

dah beli baju raya hah..

cantik kaler baju melayu ituh

pB berkata...

salam


che abear kak pB tok rajin blo'rak kalu pasal baju melayu nie.

hok dio dok paka lonni , adalah baju melayu hok dio guno maso akad nikoh 13 tahun hok lalu ....

hi hi hi

KV berkata...

kak pb,
hubby kv pun susah nak beli baju melayu. Dok recycle hak tunang ngan nikah jah. Tak tau lah angin gapo ya berkenan nok beli tu.

aty,
hihi...nanti semput nak berebut.;)

Zareda Norman berkata...

kak zar bab anak dah setel, ni sibuk ngan anak anak sedara dan cucu plak.

Lawa kaler baju melayu tu, hubby kak zar memang pakai baju melayu sepasang kalau pi surau sebab tu dia tetiap tahun buat baju melayu..

kirana berkata...

wah dah menyoppinggggg
tak beli lagi pon baju raya anak hehehe...org gomen dpt bonus best laaa .jeles2 ni

oren... berkata...

baju anak2 blum beli lagik..tapi mmg la ramai giler umat cuti 3 hari nih..sampaikan merata tmpt aku cari telur asin yg mentah, semuanya habis..

ari nih baru nak ronda pasar ramadhan..dah 2 tahun tak jengah, tau...

mummysyafie berkata...

kalau shopping bawak anak² mmg tak larat kan..lebih byk buang masa melayan karenah diaorg..last² tak beli apa pun

KV berkata...

kak zar,
hubby kv pakai kain pelikat ngan tiset jek pi masjid. Tu yg dia malas nak beli baju melayu sokmo.

ana,
alhamdulillah...ada rezeki dpt bonus tahun ni.

oren,
tahun ni aku nak balas dendam sbb puasa tahun lps dlm pantang kan. Ko pun sama. Wahaha

Ungku Nor berkata...

tahun ni pun laskar2 akak beli baju siap je.

paling dasat Anjib la..beli baju saiz ok je tapi tiba tang pinggang seluar..alamaaakkk..
kena tetas getah pinggang tu ngkaauuuu!!
;p

nanonano berkata...

xg kb mall ke kak??
ihk mushkil neh,



:p

green apple berkata...

baju melayu cap buaya lagi.

cendawanintim berkata...

tak abes lagik soping moping erk????

selamat bersoping..

farah berkata...

salam perkenalan kv...
testing
selamat berpuasa
-farah besut

lindosh berkata...

wahh dah soping.. smangat raya nehh eheh

KV berkata...

mummyshafie,
hehe...mmg susah skt nk memilih bila bawak anak2. Tapi kalo tak bwk,nk ukur pulk jd susah. Huhu

kak ungku,
bahagian pinggang tak lepas? Huhu..sian anjib!

nana,
kb mall full house. Wahaha

epal ijau,
dah aku terjumpa yg tu dulu, malas nak cari yg lain dah.

cendawan,
mmg tak pernah nak abih. Hehe

farah,
salam kenal dan selamat berpuasa utk awak jugek.

lindosh,
mmg semangat sokmo! Wahaha