Rabu, 24 September 2008

ENTRI LAPUK

Pertengahan puasa hari tu kv sempat ke pusat pendaratan ikan bagi perahu2 kecil. Atau lbh dikenali dgn perahu balik hari. Maknanya, kluar subuh, balik sblm zuhur. Tempatnya, kg pachakan, dalam rhu, semerak.


Nun jauh di sana pusat pendaratannya.


Dah sampai kt pusat pendaratan. Tgk bangsal2 perahu kt tepi pantai nu.


Ada gak ikan kering tgh jemur.



Lagi pemandangan bangsal perahu nelayan.


Masa ni ada perahu baru mendarat. Kv pun menyibuk sama.


Ada ketam dan udang ketok. Boleh pilih sendiri mana yg nak.




20 ulasan:

pB berkata...

jalae lagiiiii

miss_tree berkata...

thanks for the invitation, kak kv.
insyaAllah 4 okt tu boleh kot.
nnt fizzy ajak kak pb skali ekk..
:D

KV berkata...

kak pb,
huh, berjalae sokmo.

fizzy,
pegi skali ngan kak pb pun orait. Hihi

pB berkata...

nanti kak pB kow tim dengae Fizzy

Dengar crito IV pun ado di KB doh maso tu ....

cikdinz berkata...

best nya dapat ikan fresh..

bat berkata...

haiyoo harus fresh2 belako yach...

Ungku Nor berkata...

KV, sudah2 la meracun jiwa raga akak yang giler seafood niiihhhh..

ehehehe

Jasfyra berkata...

best gila leh beli fresh seafood

nanonano berkata...

ape lg,
msk lemak cili api lah ketam tu,
fuhh mabeles !

KLMari berkata...

Mesti fresh dan murah ek...bestnya !!!!

oren... berkata...

waahh..aku mesti pilih ketam punya..

Alex Lacey berkata...

raso sedak jah tengok cuaca ssitu...cam terasa2 titik2 air pantai jatuh atah ppalo....hmmm...

KV berkata...

kak pb,
hihi..mesti best tu. Datang tau. IV pun kv dah jemput.

cikdinz,
hehe... kalo dekat2 harus hari2 kv pegi.

bat,
manis dan segar katanya.

kak ungku,
ahaha...sedikit pun takde niat taw!

zura,
best!!

nana,
cik hubby tak suka gulai lemak, goreng pedas jek.;P

klmari,
murah la kalo nak banding dgn kat pasar.

oren,
aku pilih dedua. Tamak. Haha

kak wear,
panas belengas jugok. Hihi

- tety - berkata...

meriahhh!!! makan pun sodap kalo sume fresh... mesti murahsss2 kalo beli kt sane eh....

nasazfrog... berkata...

kv syok betul tgk permandangan tepi laut kan,,, syahdu jer,, sepoi2 jer angin,,, kat terengganu pun best gak kan.. :P

Intan Rosnitta berkata...

Sebagai seorg seafood-lover, sememangnya kita sgt jeles...

Huhu

:P

aNIe berkata...

KV...kalau kat Melaka dulu...banyak nelayan yang balik hari...kat Limbongan & Klebang...Ikan yang dibawa semua fresh...sedap...

SELAMAT HARI RAYA AIRDIL FITRI dari akak buat KV Sekeluarga...

Nanti ambil e-kad dari blog akak ye...untuk semua kengkawan blog...tak sempat nak beli kad...bagi e-kad aje...

Ena berkata...

wahhh KV..
p mana tu?
ganu kiter ke?

ibuVouge berkata...

nanti ajak hubby pi sana..cari udang..sedap nya!

@in berkata...

salam Ramadhan... Sedapnyer ketam tuuuu.... lama dah tak makan.