Ahad, 3 Ogos 2008

PASAR BORONG

Dah byk mlm dina buat hal takmo tido. Lewat sungguh baru lena. Kdg2 sampai 12 mlm baru nak tido. Tersengguk sengguk kami menunggu dia nak tido. Karang org tua yg lelap dulu, bikin bahaya. Bukan boleh harap sbb dina suka kutip dan makan apa2 yg dia jumpa kat lantai. Very der bahaya okeh!

Khamis mlm jumaat lps, penat sungguh nunggu dia takmo tido. Tak tahan mata mengantuk dah rasanya. End up hubby ajak pi pasar borong atau org luar panggil (nama komersil) Pasar Malam Wakaf Che Yeh. Mcm2 benda ada kt sini. Sampai lewat mlm dorang meniaga pastu sambung jualan borong sayur buah dan sebagainya lah.







Susah gak nak cari parking tp ok lah sbb bkn cuti skolah kn. Kalo cuti skolah mmg takbley blah ah. Ramai sampai sakit jiwa. Pening jgk cari parking pd mula sbb mmg dh lama kami tak merendek kt pasar borong ni. Dah tukar tempat (still kawasan tu jgk) sbb byk bangunan baru di bina.

Saja jalan2 tatau nak beli apa. Tertarik gak ngan kasut budak sekenhen. Like new katanya. RM 60 jer. Tu belum tawar menawar. Tp byk yg bertali, susah skt utk danish pakai sendiri. Pastu pusing punya pusing, dh letih nak pegi gerai tu semula. Hihi.

Masa tu dh jam 1.30 pg. Kami dh nak balik. Tp dina ttp tak tido lg. Adoyaii. On da way balik tu baru dia lena. Letak jer, pengsan terus.

So, janji ngan dansih nak pi beli kasut utk dia sehari dua lg. Kecoh nakkan kasut sbb kasut2 dia dh ketat semuanya. Apa2 hal pun sblm cuti skolah kena pegi. Sbb kalo cuti sklah mmg tak boleh nak celah lah.

14 ulasan:

cendawanintim berkata...

Ari tuh yang pi KB memang nak pegi pasar che yeh tuh, api tereksiden plak, so tak pernah jejak kan kaki lagi ler..

MAMA IQA berkata...

bile la gamaknye nk smpi pasar che yeh..tak penah lgsg jejakkan kaki ke sana!

Kak Lady berkata...

OOh...Pasar Malam Wakaf Che Yeh tu rupanya pasar borong jugak ye...

Akak dah lama tak pergi pasar malam...

Dina dah pandai buat ibunya berjaga sampai malam2 ye...

oren... berkata...

muka mak dia yg nampak ngantuk..hihihi..

kalo aku kan, aku paksa masuk buai..tak sampia 10 minit, mesti tdo punya..

Zareda berkata...

makin happening wakaf che yeh ni ek..

Dina dah makin besar, dah pandai tidur lewat malam ek..

WanHidayat berkata...

Salam akak....lama tak datag sini...bz ckit...tu dia anak akak dah ada sindrom isomnia kot...hehehe...mcm sy gak lah...

Tak tahu plak wakaf chek yeh tu bukak sampai ke pagi...bestnye....nnti balik teganu nak klantan lah...

have a great monday akak....

atty's berkata...

bila nak sampai sana nieh..tingin nak gie

Intan Rosnitta berkata...

Lewatnya sikecik tu tidor!

:)

kirana berkata...

besarnya pasar mlm..
penah lalu wakaf che yeh masa pi umah kwn kat kb..hihi tu pon nk kasi tau kan

sya berkata...

Ari tu ke sana tak nak nak gi ke wakaf che yeh

Mak Su berkata...

RM60? mahal gaks eks, jenama apa tu?

bat berkata...

kalau nak berjalan tak meragam takpalah KV..

anak maks kalo takleh tido bawak berjalan lagilah melalak.. *hukhuk*

YuszTieY berkata...

selama hidup dah 30 thn ni baru sekali ore gi pasar wakaf che yeh..huhuuuuu

Ungku Nor berkata...

cess..apesal kat Sban takde pasar yang cenggini aaa..

ke akak yang taktau..hehehe