Selasa, 12 Ogos 2008

DINA 11 BULAN

Hari ni genap usia dina 11 bulan. Lg sebulan dah cecah umur setahun minah tu. Dlm bulan puasa lak tu. Hihi.

Dah boleh bangun jatuh. Pinggang masih goyang2. Kalo melangkah selangkah terus nak duduk. Takut.

Sungguh tak suka pakai baju. Jenis panas berpeluh. Tergaru garu kepala dia. Gatal. Asyik berpeluh je kan. Tiap2 masa (kecuali keluar) mmg tak pakai baju lah. Dh tido (mlm) baru kv pakaikan baju.



Suka merayau rayau. Kt rumah baru ni mmg kv tak bimbang sgt. Sbb tutup semua pintu, dia main sendiri je. Tingkap pun ada grill kan. Jadi selamat lah sikit. Kdg2 panik tak jumpa cari dia kt mana. Haha. Suka je nak main dlm bilik air. Bahaya ni. Pintu bilik2 air sentiasa kena tutup.



Suka sgt nak memanjat. Suka main depan cermin. Perasan.


Dah pandai angkat tgn dan goyang bila org ckp babai. So, pagi2 mesti babai dulu nak pegi kerja.

Suka 'membaca' dan 'menulis'. Pantang jumpa buku, harus nak baca. Pastu sibuk nak menulis sama bila abang buat homework. Dah pandai pegang pen/pensil dan conteng2.

Dah pandai hisap air dgn straw. Kalo beli soya kotak dah takleh nak syer ngan abang. Kena beli sorang satu. Huhu

Tp yg pastinya, hobi utama adalah makan, main dan membebel. Hihi

Perkara plg dibenci, TIDOOO. Sgt sukar tido dan skjp je tido siang. Org nak wat keje pun tak boleh.

Video kt bawah ni kv snap mlm td jugak. Kecoh nak join abah dia setelkan mesin basuh. Masa tu dh jam 11 mlm. Masih takmo pakai baju dan tido. Huhu
video

Err...abaikan suara mak budak yg serak tu yer. Suara yg hilang hari tu belum pulih la.





**************************************************

ni kv tunjuk skt gambar bucu rumah. Masa minggu lps kut snap gambar ni (tak ingat). Kalo perasan, ada rumah papan kt sebelah kanan tu. Itu lah rumah asal MIL. Sgt rapat ngan rumah baru. Bila buang rumah lama tu, baru rumah baru ada halaman.

14 ulasan:

Ungku Nor berkata...

haa..tunggu bulan depan la baru wish Dina 'hepi besday' ;p

KLMari berkata...

Wah...alhamdulillah dah selamat pindah ke rumah baru....lama tak melawat lawat sini...banyak tertinggal cerita...Masih berkemas lagi ker? Dina macam boy aaaa..hehhehe...

NBK466 berkata...

Bila pakai short & berlenggeng tak nampak cam DINA..cam DINO (boy) jerk..he.he.he.

KV berkata...

kak ungku,
a'a kena tunggu bulan depan tau!

klmari,
mmg tak habih2 kemas tau. Makin byk lak brg rasanya.
Dina tu mmg lasak mcm boy. Pakai pun sluar pendek sokmo.

abg shahrul,
hik hik..dino pun dino lah!!

shafa berkata...

waahhh...comey nyer umah
biler ler nk merasa duk umah sendiri nih...

nanonano berkata...

wow.
umoh banggelo, :p

harap2 dina besar nanti ske pakai baju la eyh,
hihi ;p

rina berkata...

cekcinya anak dara ni...

syok duk rumah atas tanah ni... eh cermin besar tu bkn sliding doorkan... jenis yg xleh bukak tutuplah ek cermin tu... menarik...

bat berkata...

muka nampak cam baby boy laks Dina neh.. hiks

pB berkata...

SALAM

wowwwwwww
besau nyer bangalowww


chop chop
rayo ni kito jupo ..

hi hi
nok kelih ghumoh baru orghe tu ...


sila sediakan tapai pulut itam , banyak banyak


ado permintaan lak tu ...

Intan Rosnitta berkata...

Nak ikut pb pegi rumah kv jugak raya ni... (muka x malu intan ni, org x jemput pun..hehe :P)

Cantik la rumah kv! :)

haJa*darLingZ berkata...

wow..kejap je dh 11 bln kan..dina pun dh terer menapak yek..my dina plak baru je blaja jln2 jatoh...asiehh lmbt skit la dia..hehehe

Zareda berkata...

wah cantiknya rumah.. besar pulak tu.. kat KL ni tak dapatlah nak rumah besar besar cam gitu, kalau berani kenalah sediakan ongkosnya.. hehhehe

KV berkata...

shafa,
biasa2 je. Nak buat lawa, tak mampu kami.;)

nana,
hah, kalo dh besar takmo pakai baju harus kena sebat ni!

rina,
yer..cermin tu takleh bukak. Mcm showroom tu.

mamabat,
sbb dia lasak, tak seswai pakai gaun dan rambut dia selalu kena potong pendek sbb berpeluh peluh kepala dia.;)

kak pb,
aloh la, tok reti nok wat tapai pulut itam. Arwah mak dh takde. Tapai pulut itam dia best. Huhu

intan,
alahai, tak yah kv jemput rasmi lah. Dtg je, bila2 masa pun.

haja,
dina blom boleh menapak la. Penakut. Bangun je yg dia terer. Hihi

kak zar,
kos kt sana jauh beza dgn kos kat sini (tanah). Lg pun kami kt kampung tanah tak payah beli.

kirana berkata...

besau nya umah diaaaaaaaaaa..cantik la color cat tu..suka