Khamis, 10 Julai 2008

LANGKAH BERJIMAT CERMAT

Semua brg dh mahal ek? Huhu... pi pasar kalo bawakk 10 hengget apa sgt yg boleh beli.

So, sebagai meyahut seruan kerajaan supaya rakyat berjimat cermat, kami pun pelihara lah itik telur.

Sekor tu 2 hengget. So kv beli 5 ekor, jadik 10 hengget. Bila bawak blk rumah kemain hepi lg si danish. Dina lak tau geram jer. Seb tak mati itik2 tu dikerjakannnya. Tatau takut ke hapa.

Tak nak bagi itik tu terseksa akibatkekejaman dina, hubby belikan lah jaring besi. Itik tu kan kecik2 lg. Blh la dok dlm tu.




Masalahnya, baru sebulan pelihara, dah mati. Huhu
Mek nangis!

13 ulasan:

Mak Su berkata...

itik rindu kat dina kot...?

KV berkata...

maksu,
ahaha...agaknya lah kut.

Zareda berkata...

ala kesiannya anak itik tu..

mak kak zar pun bela itik, itik nila.. dah beso dah.. boleh disembelih dah..

anak itik ni malam malam kena pasang lampu, kalau tak kesejukan ler dia..

Kak Lady berkata...

KV...syoknya dpt pelihara itik sendiri...kalau kat sini tak boleh lah...Huda tu boleh2 nak bela itik...akak kata nanti org komplen...mana boleh bela ayam itik dok kat taman perumahan...

bat berkata...

hehe KV teringat maks masa dedulu dok bela itik ngan ayam ler kat umah huhu.. *nostalgia*

Skang neh gamaknya anak2 maks kenai anak itik pun idak..
ada sekali tuh kambing dipanggil rabbit camner tuh??

blackpurple @ jowopinter berkata...

Bela itik ok lagi, jangan bela kambing dah la. He he he.

Intan Rosnitta berkata...

Lah...dah mati ke itik tu? Baru nak berjimat-cermat...

Huhu :P

mommy lyna berkata...

kak kv,
adik saya huk bungsu tu ms dia baby, suka dgn binatang2. beli anak itik 2 ekor ke dia.jantan tino. bela2 sampai bertelur & semelih wat gulai. haha.

kakLuna berkata...

teringat masa kecik tok aku beli anak ayam 100 ekor....baru je sehari, pagi esoknya sekor mati, lusa sekor mati dan seterusnya sekor sekor...huhu..yg survive cuma 5-6 ekor jek...

cikdinz berkata...

cuba lah bela ayam. tapi nak kena buat reban.
itik tu pun kena ada umah jugak/ kalau letak dlm jaring je takleh..

Alinlai berkata...

uiskk.. itik tu sejuk kot tak dak selimut malam2 ke ke ke...

nanonano berkata...

itik??
lepas ni bela lembu plak..
senang jg :D

Purpleheart berkata...

Alahai comenya.. tak pernah tengok masa kecik, tengok yang dah besar aje..

nape mati ek? kena penyakit ke?