Ahad, 13 Julai 2008

DINA 10 BULAN

Semalam, 12 july 2008, irdina maisarah genap 10 bulan.

Cerita ttg 10 bulan takde perkembangan jauh sgt dr 9 bulan dulu.

Hobi nya membebel, main, gelak dan makan.

Tak suka pakai baju. Menjerit jerit nak bukak sendiri baju tu kalo dipakaikan.

Kalo nk pegi mana2, kv tak pakaikan dulu baju kt dia. Dekat2 nak sampai baru pakai. Satu, dia tak suka. Dua, dia suka makan. So, nak elak comot baju sblm sampai destinasi. Masalahnya, bila dh pakai baju, susah lak nak buang (kalo nk mandikan). Mesti marah2 jgk. Grrrrr!!!!


Bangun tid0 jer, terus makan. Abaikan rambut yg serabai baru bgn tido tu yer.
Tgh pulun roti goreng. Nyum nyum.



Suka makan buah, biskut dan sewaktu dgn nya. Kurang gemar dh makan nasik. Boring agaknya. Tp pantang tgk abg bukak peti ais, mesti kalut nk masuk esbok sama.

Selain anggur, gemar gak makan jambu (guava) yg kami petik kt pokok tepi rumah ni. Ni bukan jambu yg biasa jual kt kedai tu tau. Ni jambu kampung yg nipis isinya dan warna merah. Tp sedap. Ekekee
Tetek terpaksa sensored okeh. Hihi


Dlm kete tak suka dok di riba. Suka main kt lantai kete. Biar kan dia main sorang2. Kdg2 main ngan abang.
Dah tumbuh 6 btg gigi. 2 atas dan 4 bawah. Oleh itu, awas kpd sapa2 yg suka membuli dia, harus merasa gigitan maut nya. Ekeke

Kv pun tatau la. Tp dia mcm paham kalo sapa2 usik dia, harus dia balas dendam. Huhu. Takpe lah, at least dia tau jaga diri dia kan. Ekeke

Sgt takut ngan cicak tp suka tgk. Pastu bila usik cicak automatik dia akan tunjuk satu tempat (dinding) yg slalu dia tgk cicak. Pastu muka dia cemas jek.

Pantang tgk MIL, harus ajak berjalan. Kawan tu nak rest pun tak boleh. Hihi

Mcm biasa, suka mengemas (sepah). Sambil mata pandang kt org dan sengih2. Sbb dia tau benda yg dia buat tu salah dan org akan marah. Grrr!!!

Lg satu, tak suka tido dlm cot, harus meroyan sakan. So, tido tgh2 antara mama dan abah, baru nyenyak.

Dan bila dok kt tgh tu, harus mata, hidung, mulut dan sewaktu dgn nya (esp abah) kena cakar dan kena korek. Sakit tau!

9 ulasan:

green apple berkata...

ko bagi anak ko kunyah jambu tu?

KV berkata...

apple,
hihi...mana lah dia boleh kunyah sendiri. Dia eksyen je tu. Semangat nk mkn sendirik.

YuszTieY berkata...

susah dah loni nok cari jambu tu..kat kaw umah ore dah habis mati dah pkok jambu tu...best kan jambu tu manisnya lain jer tambah2 biji tu ...tiap2 ari balik jer sekolah mesti panjat pokok jambu..
sadisnya kena caka n koret kat dina tu..maunya luka muka kv yg tanpa jerawat itewwww...ore dah merasa gak...adoi laaaaaaa..tokleh kukunay panje sikit..

KV berkata...

tiey,
mmh susah dh nk jumpa pokok jambu tu walopun kt kampung la ni.
Dina tu mmg hobi kut mencakar. Danish slalu kena ngan dia.

Yatie berkata...

dah brape tahun tak makan jambu batu nieh .. lebih2 lagi yg besar2 bleh dipotong pastuh campur ngan asam halus2 tuh .. isyhhh, dah terliur plak aku skang nieh .. huhuhu ...

cendawanintim berkata...

lorrrrrr, dah tuko wordpress plak yer...canggih...canggih..

KV berkata...

yatie,
ni jambu kampung tau. Kebetulan ada pokoknya kt tepi rumah. Hari2 ada yg masak. Best sgt.

Cendawan,
hik hik... kredit to applepiebasi sbb dia yg bersusah payah menukar layout kv ni. Gigih ver der tau!

nanonano berkata...

adeshh..
tetek budak umo 10bln pun dah kene sensored??
aiyarkk..xsporting la mama dina neh..
hihihi
:p

Intan Rosnitta berkata...

Lah..dina tido kat tgh2 mama & abah??? x kasi can langsung... hihi :D