Khamis, 8 Mei 2008

SELAMAT HARI IBU

Kepada semua, kv ucapkan selamat hari ibu.

Bertuah rasanya terpilih bergelar ibu. Tiada perkataan yg dpt ditaip membayang kan betapa bahagianya dikurniakan sepasang anak yg keletah dan comel. Alhamdulillah.

Bila bergelar ibu baru kv tau apa perasaan mak (arwah) bila kv melawan cakap, memberontak dan buat tindakan bodoh. Kecik hati ibu. Tp dgn anak ni, perasaan kasih dan sayang itu mengatasi segala. Terus berdoa agar anak2 menjadi anak yg soleh. Huhu..

Kv dah takde ibu. Mak pergi menyahut panggilan Ilahi 12 februari yg lalu.

Masa mengkebumi kan arwah kak N 2 bulan slps itu, kv sempat singgah ke pusara mak. Titip kan doa dan surah al fatihah, dgn harapan ibu tenang 'di sana'.

Masa tu, kv berkata pada mak,
"Mak, kali ni kami menghantar kak N untuk bersama mak disana. Moga kak N pun beroleh kerahmatan dr PenciptaNya"
Selepas menutur kan itu, kv menangis terisak isak. Sedih, pilu, sayu. Entah lah (air mata bergenang nih)

Tiada org lain yg dpt mnggantikan tempat mak di dunia ni. Kv rindukan masakan mak. Kv rindukan perhatian mak. Kv rindukan segala galanya tentang mak. Ya Allah, tempat kan lah ibu ku bersama org2 yg soleh.

Hanya ini lah kenangan yg kv ada semasa ibu sedang bertarung dgn kesakitan. Dan kesakitan itu lah punca 'pemergiannya'. (segala sebab dan musabab telah ditentukanNYA).



arwah mak semasa dlm wad 28, HRPZ II, kota bharu.


Gambar ni kv snap semasa doktor sedang cuba masukkan drip.

Dewan bedah intan. Detik cemas menunggu semasa arwah mak di bedah.

Semoga mak tenang di sana. Amin.

17 ulasan:

~eira~ berkata...

selamat hari ibu gak tuk kv ya!

wan berkata...

selamat hari ibu ye kv.

alhamdulillah dapat juga kv menjaga arwah mak masa dia memang perlukan anak2 dia masa tu.

dan kv ada anak2 kecil yg comel mengharapkan kv mencorakkan masa depan diorang.. :)

jgn sedih2.. selamat hari ibu

u r the greatest!

Mommy Lily berkata...

selamat hari ibu to KV...

alfatihah tuk arwah ye...

jgn sedih2 doakan selalu semoga doa dari anak2 sampai kepadanya...

..skrg kena jadi ibu yg baik okey ! jgn garang2 .. :-)

cendawanintim berkata...

Selamat hari ibu jugak tuk KV....

jangan sedih2 ok..

Zareda berkata...

selamat hari ibu jua buat KV..

mhkg berkata...

selamat hari ibu gaks KV dan sumer ibu seangkatan..

takper u dpt jaga arwah maks u semasa hayatnya..

rina berkata...

selamat hari ibu utk KV gak...

dewan bedah intan & wad 28 gak ler mak rina duk masa buat operation aritu.

alfatihah utk aarwah mak KV & kak N

Alex Lacey berkata...

kito srupo la KV....teringak pulok ko arwah mok k.we...kalu rayo meme gi kkubo la...kalu balik kapung pung, musti gi...

Selamat Hari Ibu....

pB berkata...

SALAM


salamat hari 'mok'


hi hih


kito gak kalu klate, banyok hok panggil mok , mek , che'

Intan Rosnitta berkata...

Selamat Hari Ibu kv!

AlFatihah buat arwah mak & Kak N...

ADIEJIN berkata...

insyallah ibumu dalam lindungan Allah diseberang sana.

nanonano berkata...

slamat hr ibu tuk kak kv yer..
dan juga tuk nano..
coz nano pun ibu jugak..
ibu saudara ..
boley ke?

green apple berkata...

selamat hari ibu kat ko jugak.
hari ni redza bawak balik drawing tulis Happy Mothers' Day.
Sebak kejap.

AppleB berkata...

happy mother's day. semoga ko jadik ibu yg hebat seperti arwah ibumu jua.

meh kita hug hug.

p/s : mek telah tag ko. sila cek blog mek okeh

Ungku Nor berkata...

Selamat Hari Ibu KV!!!

KV berkata...

eira,
slamat hari ibu.;)

wan,
slamat hari ibu.

mommy lily,
slamat hari ibu. Mesti kena garang! Garang bertempat ler. Hehe

cendawan,
slamat hari ibu. Saja, terkenang kan arwah.;)

kak zar,
slamat hari ibu juga buat akak.;)

mamabat,
slamat hari ibu jugeks.

rina,
slamat hari ibu.
Huhu...sungguh kenangan kan?

kak wear,
yo lah, nama lg hari ibu kae, mesti lah teringat.;)

kak pb,
slamat hari mok jugok ko kak pb deh!

snit,
slamat hari ibu. Tq.

adiejin,
tq. Insyaallah.

nana,
dah gatai nak jadi ibu ke budak ni??

appleb,
apa ek? Nanti aku pi check!

kak ungku,
hepi unibers mother buat kak ungku.;)

kirana berkata...

selamat hari ibu kv ....

ps:sedih la tgk gambar ibu kv kat spital tu