Selasa, 1 April 2008

CUTI KEPUTERAAN

4 ari cuti uols. Masak okeh.
Cuti keputeraan 2 hari. Tp jumaat sabtu kn cuti mingguan terus sambung ahad isnin.
Jeles ngan kwn2 n ofismate makan angin merata rata. Pi cameron lh, pi langkawi lh, pi kl lh. Tp kv n co telan air liur sajork.
Takpe, sabar, sabar. Tunggu dina besar sket lg. Kesian budak tu nk bwk berjalan jauh jauh kan.
Panas nya dok kt rumah tk boleh nk cerita. Tk sabar nk tunggu ptg. Hari teduh sket. Dh la rumah kami tu macam rumah kongsi la ni. Sempit mak aii. Tak sabar nya tunggu rumah baru siap. Sabar! Sabar!

So, aktiviti kv n co sepanjang cuti 4 hari. Boring uols.

Jumaat.

Ptg kb mall. Huhu..takdak tempat nak pegi okeh!

Danish mintak makan kfc. Layan je lah. Seb baik dina ok jer. Tp sibuk nk makan sama.



Sabtu.

Belah pg gi pasar jelawat. Kalo pi sini mmg kv meroyan sakan uols. Semua benda nak beli.


Suasana kt pasar jelawat. Kampung adiejin kah?

Plg best terjumpa buah kuini. Dah la bukan musim buah kan, tp makcik tu jual sungguh murah. 3 ringgit je sekilo. Kalo musim pun biasa 4 ringgit sekilo. Nyesal tak borong byk2. Huhu


Sedap tau! Baunya sungguh harum. Semerbak peti ais kv okeh!


Ptg nya atas permintaan danish kami gi pantai bachok. Pantai irama katanya. Alah, pantai tu je yg plg dekat ngan rumah kami.


Main ombak. Tp takut. Ahaha

Lepak kt bangku.


Abang main gelungsur.


Adik layan makan2 dulu. ;)

Ahad.

Pagi tu MIL sayur air kulat pusu (cendawan busut). Bes uols. Cendawan ni akan ada pd musim2 tertentu j. Pd permulaan angin barat dan permulaan angin timur jer.

Pengasuh dina yg sedekah kn kt kami. Busut tepi rumah dia tumbuh dgn byk sekali. Berebut okeh. Ahahaha....

Cendawan busut dan daun cekak manis sedia utk di masak.

Ptg plk dah mati kutu tatau nk pi mana. Pi tesco kjp. Borink. Danish ajak pi expo kt staium. Kami sengaja tk bawak dia gi kawasan funfair. Gi sini je lah.


Hubby tgh dukung dina tu.;)

Isnin

Lambat nya abih cuti!!!! Boring tau!

Gi kb mall lg. Kesian kt budak2 tu. Tatau nk bawak gi mana. Hehe

Balik tu goreng mihun utk dinner.

Ingat nya mlm nk kluar gi tgk lampu lip lap dan pintu gerbang. Tp penat lh puloks. Tk jadi pegi. Dh la jammed teruk katanya. Tgk mlm ni lah kalo larat.

Byk acara sempena keputeraan ni. Kalo kv sempat pegi nanti kv update dlm blog.

Daaa...

15 ulasan:

AppleB berkata...

hamboi dina sengih kemain lagik pasal dapat pi pantai ke yang? comei sgt ok.

kalau cuti lama2 tp tak kemana2 mmg bosan. mek tgh plan nk cuti hujung bulan 5 ni pasal byk public holiday kat sini. oh tak sabarnyaaaaa!

nasazfrog... berkata...

haaa hambik cuti pjg cam2 agenda yer kv.. beso dina dah.. kak nanti nak mintak tlg sikit bleh tak... :)

cendawanintim berkata...

KV,

Sangat ler terisi cuti 4 hari tuh...

Cendawan tuh masak apa erk...

Ijah @ Fariza berkata...

masa bersama keluarga tu yang penting kan KV.....

comelnya dina senyum...

nanonano berkata...

asek2 kb mall ajek.
mari gok ke kuantan ni kalu puasam sgt dinung..
wahahhaha :p

Ungku Nor berkata...

jeruk pauh tak sampai-sampai lagi.

ni dah tayang kuinin pulaaakkk..
warrgghhh..meragam ai kalo selalu mcm ni tau!!

KV berkata...

appleb,
noks, aku bosan sbb rumah aku panas sgt. Lg pn cuaca panas gler ok. Tatu nak bawak bebudak tu pi mana. Huhu

nasazfrog,
awak nak mintak tolong apa yang? Ckp je lah. Nanti YM akak. Bandito_danish@yahoo.com

cendawanintim,
kt KT ada tak cendawan ni? Masak air jer. Tumis bwg merah jer. Kalo nk lg best taruk lada hitam.

ijah@fariza,
yer2 masa bersama kluarga tu penting. Hehe

nano,
akak dh bitau kan sinun tu jauh. Tunggu dina besar sket lagi.;P

kak ungku,
kv pun nyesal tak beli byk2 kak!!! Huhu..hampagas tol!

rina berkata...

lama x makan buah kuini tu...

KV berkata...

rina,
susah nak jumpa. Kalo musim pun payah. Hihi..asal jumpa je terus beli.;)

AppleB berkata...

wehh kalo musin kuini, kat sini belambak je org jual.

aku tak berapa suka pasal kenkadang aku rasa mcm ada gas je buah neh ahhahahahaha. lagi satu cepatlah aku sakit tekak kalo makan.

tapi buat sambal pun sedap ok

Mak Su berkata...

maksu skrg tak leh jenjalan, even nak ke kedai mamak pun tak boleh... baby w ler, tunggu dia besau skit

Alinlai berkata...

sedap tu kuinin [org utara panggil konen ke ke ke....] buat sambal perghhh lazat berkhasiat disukai ramai nyum nyum

~mama ranggie a.k.a eira~ berkata...

perghhh...cuti sakan nampak...beshhnya menghabiskan msa dgn anak2 kan kv?jeles mama!

KV berkata...

appleb,
weh, mmg kuini tu tak elok utk badan jenis berangin. Tp aku tak kira, aku nak makan jgk.

maksu,
kv pun tunggu dina besar sket nak jenjalan. Takat dekat2 tu boleh ler, tu pun mmg mencabar jiwa dan raga. Akaka

alinlai,
kita org kt sini tak pernah plk buat sambal. Makan gitu je reti. Hihi

eira,
penat tapi seronok. Hehe

Oren... berkata...

bestnya cuti...