Ahad, 9 Mac 2008

PRU 12

Alhamdulillah...selesai sudah pilihanraya.Isnin nanti (besok) akan wujudnya kerajaan baru yg dipilih rakyat.

Okes cerita hari mengundi.

Kv mengundi kt kampung. Pasir Puteh. Malas nk tukar alamat sbb syok mengundi kt kampung sendiri. Suasana mengundi lbh meriah dr musim raya. Hari raya kita just berkumpul ngan family. Kawan2 lama jarang terserempak. Kekeekke.

Tp di hari mengundi mmg kawan2 lama dr skolah rendah lg kita dpt jumpa. Meriah sgt.

Suasana mengundi tenang jek. Masing2 menghormati.

Tp perjalanan nak balik kg tu, kalo biasa 45 minit. Tp kelmarin 1 jam setengah. Pusing2 cari jalan altenatif sampai jd pening. Jem kt mana2.

Sampai tu, adik beradik dan anak2 buah dah lama tunggu. Kami pegi sama2. Kecoh weh. Jumpa kwn2 lama, pakat berebut nk bercerita. Tak lama dok kt tempat buang undi tu sbb kesian kan hubby tk mengundi lg. Kes sayang bini kan, sanggup hantar kv balik dulu. Nk balik sendiri dia tk kasi.

On d way balik tu kami blk jln biasa. Ingat kn tak jem. Nan ado. Jem tempat tak munasabah. Tgh ralit tu tetiba jem. Sian mat motor tu terlanggar bumper 4wd telekom. Herot petot bumper kawan tu. Nasib baik kv blkg dia, kalo kv depan mt moto tu, hancur dah kete buruk kami.

Mat moto tu cecepat lari. Dorang tk cedera sgt pun. Motor hancur skt tp masih boleh gerak. Driver telekom tu selamba badak je, turun tgk pun tidak bumper dia yg dah tk jd bumper tu.

Sampai rumah hubby gi ngundi.

Ptg skt kluar jalan2 sbb idina maisarah takmo tido. Naik kete je terus zzzzzz. Kami pusing2 dulu nk kasi dina n danish tido lama sket. Lalu depan SUK, fuhh..takut nya tgk kenderaan2 dan set2 FRU berkampung kt situ. Langkah keselamatan sekiranya bertukar kerajaan. Cemas weh bila tgk sendiri.

Pegi mydin beli sejadah kecik utk danish. Dh lama dia mintak. Pastu singgah mega lace beli kotak kek dan lace. Abg kv bertunang khamis nnti.

Boring dh kt situ, gi kb mall. Singgah minum kt kiosk muhibbah. Dina cam biasa la makan baby bites dia.

Pastu gi pasar malam buluh kubu. Ramai betul org. Beli nasik lemak.

Bergegas blk nk tgk result pru 12. Lalu blkg suk, penuh gak fru. Pintu depan umah MB pin penuh FRU.

itu je, cerita hari mengundi. Bukannya selalu kan. 4-5 tahun baru jumpa lagi. Tu pun kalo pjg umur.

12 ulasan:

Mommy Lily berkata...

so kv mcamana pas masih jadi pegangan rakyat kelantan....apa komen anda? saya, bereh sajo

Alinlai berkata...

Tahniah sebab ngundi... dan tahniah sebab kekalkan k'jaan... :)

Apple Pie berkata...

ya kat sabah pun meriah gak. jalan sana sini jem. mek tensi sepanajng perjalanan ok.

tp mmg meriah la semua sedara mara boleh jumpa masa tu.

nanonano berkata...

akak !
kotak kek ngn lace tuk nano xnk tolong belikan gak ke??
huwaaaaaaa... xacik,
beli tuk abgnye je..
wuwuu,

kasutVincci berkata...

mami lily,
kv ok2 jer. Keke

alinlai,
tima kacih..hiks

apple,
meriah btoi, tp aku tk byk masa sbb laki blum mengundi. Huhu

nana,
akak beli tu pun kerna terpaksa diks! Malas benornya, nyampah ngan bakal kakak ipar. Hehe

nasazfrog... berkata...

sane sini cite undi,, kak kv sy tahun nie x ngundi,,, adui baru daftar ah kak... 4 tahun lagi leh ngundi....

Mak Su berkata...

sana sini fru, kru tak da ka? :)

Kaklong Syikin berkata...

salam,

bergenang air mata akak tgk gambar tok nik aziz menangis masa buat solat hajat kat stadium tu..sungguhlah dia berserah diri pada Allah..dan hasilnya, Allah gerakkan hati2 penduduk Kelantan utk balik ke Kelantan. yg best tu, dpt naik bas free yg BN sediakan hehe..sian BN, depa ingat RM200 yg depa bagi kat org yg naik bas tu, boleh beli maruah diri pengundi?Ni kwn suami akak dpt RM 200 tau.tp org tak tau, dia ni org pas hihi

ADIEJIN berkata...

pasir puteh lik mano ? selising ko ?

rina berkata...

byk keputusan yg di luar jangkaan.... syok sungguh...

kasutVincci berkata...

nazasfrog,
musim akan dtg ni kena pegi tau! Baru rasa kemeriahannya.;)

maksu,
kalo ada kru harus kv buang tabiat berenti nak bergambar.;P

kak long,
alhamdulillah syukur.;)

adiejin,
dun gaal lah. Dr nik mazian.;)

rina,
syok weh!

mama ranggie berkata...

no komen...

hehehe...