Ahad, 2 Mac 2008

MATA

KV risau lah. Mcm tak nak percaya jer, tp kelopak mata kv asyik bergerak (ada denyut2 gitu). Org kata petanda nak jadi sumthin'. Yer ke?

Sejak khamis lps kelopak mata kiri belah atas kiri asyik dok gerak jer. Rasa tak selesa sungguh. Kv dah ada mcm2 pengalaman ngan gerak mata ni. Nak2 kalo belah kiri. Org slalu cakap kalo mata belah kiri gerak, akan ada air mata tumpah. Kalo belah kanan tu nak jumpa org atau benda yg elok lah. Tp tak baik percaya kan?

Plg latest kv mimpi mata kv belah kiri asyik dok gerak2 jer. Dlm mimpi tu kv ckp ngan diri sendiri mesti ni 'klue' pasal mak. Sehari lps tu mak meninggal. Rasanya kv terlalu pikirkan pasai mak kut sampai terbawak2 dlm mimpi kan?

Kalo hubby lg dasyat. Anak jatuh ke apa, mesti mata dia gerak. Setiap org yg terdekat ngan dia mesti tempat lain2. Hubby mcm dah tau, bila gerak kat situ, maka akan terjadi sesuatu lah kat org2 tu. Tp tak elok percaya. Sama ada ini suratan tau kebetulan hanya ALLAH yg maha berkuasa, kan?

Tgh menaip ni pun kelopak mata kv asyik dok denyut2 jer.

Oh ya, kv bagitau kakak2 kv pasai mata kv ni. Kak M bagitau kv yg hari ni dia dah 6 hari kelopak mata dok gerak2. Tempat yg tak biasa gerak2 plaks tu. Dia bagitau kv suh wat donno jek. Masalahnya, bila dok gerak2 gini kv asyik terbayang yg bukan2. Tak best nya!!!!

Korang ada pengalaman tak?

8 ulasan:

Biarlah rahsia berkata...

k.bie pun pernah gerak2 mata ni...tp belah kanan jea...tk pernah lg belah kiri...
tp klu menurut org tua...mcm yg KV kata lah...tp kita doa2 agar yg sebaliknya berlaku...insyaAllah..byk2 tawakkal pd Allah.

julia berkata...

hmm ju pun biasa gak kena cam ni. & biasanye mmg terjadi.
ju nak kata percaya 100% tu tak la kak takut tersyirik pula. tapi sebagai panduan supaya lebih berhati2 & "beringat" ttg keselamatan, boleh la. =]

same goes with horoscopes. ju pernah dengar fadhilah kamsah kata dlm era hari tu.. tak salah kalau nak percaya tapi jgn la sampai syirik. anggap sebagai panduan supaya lebih berhati hati ok la. =)

kasutVincci berkata...

kak bie,
kita tawakkal je lah kan kak bie.

julia,
bagus jugak sbg peringatan. Setiap detik hati akak tak putus berdoa mintak dijauhkan malapetaka. Semoga DIA mendengar.

YuszTieY berkata...

minta dijauhkan benda yg tak elok...sama2 lah kita berdoa...aminnn

Oren... berkata...

kalo aku kan, mata gerak2 nih cam nak nangis jek..

kasutVincci berkata...

yuzstiey,
mintak lah dijauhkan

oren,
tu la yg aku jadi risau dan pikir or terbayang bayang benda yg tak elok. Huhu

happyirfa berkata...

salam kv..
samlah kita.dah dekat seminggu mata belah kanan(bhgn bawah)berdenyut2.apa maknanya..malas nak pikir..harap yg baik2 jer

kasutVincci berkata...

irfa,
kv kalo belah kanan takde la nak pikir ngarut. Bila belah kiri, hah mula la mcm2. Jgn pikir lah kan. Huhu