Ahad, 3 Februari 2008

MUSIM

Hmm.. dah tiba musim demam ek? Dina pun dah kena demam selsema. Agak teruk jgk. Hari rabu lg kv perasan idung dia mula berair. Balik keje ari khamis tu dah tersumbat idung dia. Badan pun dah panas. Tp dia tak meragam sgt.

Mlm tu, hah ambik ko, sampai pagi kami tak tido. 5 minit sekali dia berjaga. Malalak sakan. Dia marah idung dia tersumbat. Lg satu, kami agak perut dia jgk kembung kut. Ptg sblm nya kv tak suap nestum sbb dia sibuk nak tido. Waktu yg sepatut nya makan dia tido la pulak. Kv pun hati kayu betui, terlupa nak taruk nestum dlm susu dia. Aduhai, sian anak dara ku itew!

2 hari cuti (jumaat dan sabtu) kv rasa mcm nak pengsan. Asyik kendong dina jek. hoho..takpe, pengorbanan ibu yer. Demi utk anak2 tersayang. Walau pun ari sabtu tu dia dah tak demam sgt, tp merengek dan meragam, rasa geram nak cubit. Ahahaha..acah je. Bukannya buat pun. Tak sampai hati nak dera anak okes!

Hari ni rasanya dia dah ok. Harapnya ok lah kan.









12 ulasan:

julia berkata...

keadaan camni la yg wat ju takut nak beranak kak. siyes. =(

Mummy Rizq berkata...

semoga dina cepat sembuh.. uat mama kv... bnyk2 bersabar!

pB berkata...

itu baru 2 ...

orghe lain hok nae tujuh tu , lagi hebak ...

nasazfrog... berkata...

skang ni musim la kak kv,, kat jb ni petang ujan jer... wani pun tgh flu nih.. hope dina cepat sembuh wokey,,,

kasutVincci berkata...

julia,
kalo dah ada, walo macaman sekali pun kita mampu menghadapi. Insyaallah.

mar,
rasanya dina dah ok. Cuma batuk lah puloks.

kak pb,
hik hik..rasanya cukup dah sepasang. Kwang kwang kwang

kasutVincci berkata...

naza,
sini pun hujan sokmo. Pastu tetiba panas terik. Tu yg akak sendiri pun dah kena 'serangan'. Hmm

Zareda berkata...

get well soon ek dina.. sekarang memang musin lah KV. Demam virus..

Kak Lady berkata...

Semoga Dina sembuh sepenuhnya...memang musim demam sekarang...anak sedara kak lady adik beradik 3 orang semua demam...

Doa kak lady semoga mak KV akan berada dalam keadaan baik dan selamat segalanya...

viruspadu berkata...

yelah musim kan

risau je

nisa pun meragam malam xleh tido marahkan idung dia tersumbat

kasutVincci berkata...

kak zar,
hmm..budak2 area rumah kv tu pun ramai yg dah demam.

kak lady,
demam musim ni berjangkit jangkit kan. Huhu
TQ atas doa akak pd mak kv.;)

virus padu,
an nisa dah ok ke blum? Sian sungguh tgk budak kecit demam kan?

Mak Su berkata...

oh.. sabar. kalu idung tersumbat, calitkan kunyit kat idung dia, kunyit serbuk tu, basahkan jari kita, cicah kat kunyit skit, dan sapuler kat idung dia. petua ler ni. sapu minyak ler kan kat tapak kaki, pakaikan stokin

NBK466 berkata...

Asalkan tak berjangkit pada abg Dina & mak bapak dia tuh kira okey..