Khamis, 17 Januari 2008

ABANG VS ADIK

Sejak ada dina ni, kv kdg2 terlupa nak manjakan danish. Hehe. Tak sempat kaedahnya. Nasib baik jugak danish jenis tak cemburu dgn adik. Lg pun jarak umur dorang agak jauh.
Kv perasan, bila adik dah selamat tido dlm buai atau baby cot, mesti dia ambik alih meleseh atau pun duduk di riba kv. Mmg la rasa geram sbb baru je nak lepaskan lelah, dia 'sambung'. Tp bila teringatkan yg dia pun nak bermanja sama, kv pun biar kan lah.
Kdg2 hubby lg teruk. Terus di marahkan si abang. Kv pun ada tegur jugak. Takut kalo2 danish kecik hati dan memendam perasaan. Rosak jiwa dia. Tak ke haru. Hehe
Satu yg kv puji pasai danish yg dia layan adik dgn penuh kasih sayang. Asal adik merengek jer, terus pujuk2 adik. Selalu kiss dan bermain main dgn adik. Bila kita tgk, rasa sejuk jer perut mengandungkan mereka. Hehe (jgn muntah noo)
Tapi, ada tapi jugak. Semua peralatan adik (walau yg baru) mesti kena ckp barang2 dia masa kecik dulu. Kalo tak mesti dia pun suruh beli kan sama utk dia. Bayangkan bila beli rattle dan teether, dia pun nak satu. Haha
Bila lalu depan pusat perubatan annisa' (tempat bersalin kan dina) mesti dia ckp yg dia pun dilahirkan kat situ. Bila ckp dia dilahirkan di husm, berguling guling takmo. Kena ckp dia pun lahir kat annisa' baru cool. Haru betui.
Playmat adik pun dah jadik tempat lepak dia nyonyot botol.

Tabung adik pun kena beli jugak dekat dia sama. Padahal dah berapa bijik tabung dia dekat rumah. Nasib baik dia kenal yg dia punya kaler biru dan adik punya kaler pink. Tetapi selalu komplen yg adik punya dah penuh. Dia punya sikit jer. Penat terangkan yg duit dia kami simpan dlm asb. Takmo paham2 jugak. Haha


Sempat bergambar dgn tabung. (abaikan dia yg tak suka pakai baju~suka ikut pesen abah)



Ni pulak apron makan adik. Mesti jugak ckp dia yg punya masa kecik2 dulu. Haha


Byk lg benda2 lain yg kv pun lupa nak snap gambar. Ragam anak2, mcm2 kan?

24 ulasan:

cikdinz berkata...

mcm tak puashati ngan adek jer....heheheee...

YuszTieY berkata...

salam...

tak per la danis nak ngaku dia puyer pun,jgn sampai besar udah ler kan.
cute playmat tpt nyoyot danis tu...beli kat tesco ker kbmall...dah berali arah ker tesco ker plak sejk 2 menjak ni...sian kat kbmall

Mama Risyiariana berkata...

hahahha...lawak siut aku tgk gambo anak bujang ko ni...

kasutVincci berkata...

cikdinz,
nak kata tak puas hati tu tak le jugak, tp mesti nak kena sama2 ada. Hik hik

yusztiey,
playmat tu beli kat tempat lain. Huhu...walo dah ada tesco, kb mall tatap tak tinggal tau. Ahahaha

kasutVincci berkata...

nonie,
ala...anak bujang aku tu sama la dgn anak dara ko si syasya tu. Hak hak..sama2 lawak!

Mummy Rizq berkata...

wei... besarnya tabung tu! kalo isi penuh leh jd jutawan nie....

nanonano berkata...

ekekke,
jgn nanti kakkv beli tudung,
die nk kai jugak dah la,
huhu :p

kakLuna berkata...

bab pakai apron adik tuh yg x tahan tuh....hai...abang yg gila kuasa sungguh..hehehe

Alex Lacey berkata...

bagus la tu macam tu...jangan sampai terlupa dengan yg nombor satu...nanti bila besar dia ngungkit...hehehehe....

kalu k.we, memang gunapakai dua2 kaki.....sebelah riba utk adik, sebelah riba utk kakak....kadang2 tiga org sekaligus...tengah2 abang dia yg nombor 4 baring...hahhaha...kebas2 kaki ku....

Mak Su berkata...

kah kah kah, payah nak melayan ek

kasutVincci berkata...

marlina,
kv pun tak wat kira2 lg jumlah dlm tabung tu. Asyik tak sempat jer. Haha

nana,
kalo nak jugak, harus kena cubit ngan mama dia. Ahahaha

luna,
masa dia mintak abah dia pakaikan mmg aku gelak sampai sakit perut. Punya la perasan. Oh ya, siap ambik sudu lain nak makan nestum adik. Apa la...

kak wear,
mmg kagum la kak wear buleh urus anak ramai gitu. Kv dua org pun rasa tak berapa dayo doh. hihi

maksu,
mesti punya pengalaman sama ngan kv jugak dih.;)

sitilina berkata...

bip wat danish paka tu... afy pun ado tp kaler kuniing. hahahaha.

pB berkata...

fuyorr...

banyok nyor pitih ..

Oren... berkata...

hahaha..

cara Danish tu, serupa sebijik macam si Mira..apa2 hal pun, dia nak jugak, walaupun permainan tu utk adik2 lelakinya..haru betui..

happyirfa berkata...

salam kv..
budak2 agaknya mmg camtu.kita dulu camnerlah agaknya yer..

si kakak kat umah tu selalu tanya..
'umie..dulu kakak isap tetek macam adik jugak ker?'.dia x ingat kot yg dulu dia pun kecik jugak.

Apple Pie berkata...

wakakkakakakakak tak tahan wei tgk abg danish tu pakai bib. ngalahkan dina makan comot-comot ok ahahahahaha.

Alinlai berkata...

uiskkk jangan lepas ni dia suruh tukar tempat lahir dalam sijil lahir dah le... haru haru.... :)

nasazfrog... berkata...

lorr macam2 la anak hang ni,, lawak btoi..wahhh banyak tuh duit tabung ,, baguih hang bukakkan akaun dorng...

rina berkata...

lawak tgk danish pakai bib adik. haru gak kalu seme brg kena beli 2. sib baik bleh 'tipu sunat'...

LILY SAFIYYA berkata...

alahai...kesiannya kat abg ni...betul tu kv kena la jgk manjakan abg ni karang merajuk pulak...

suka tengok budak2 yg sayangkan adik2nya...so sweet

Sastri berkata...

siap pakai bib lagi, keskeskes... :D

kasutVincci berkata...

sitilina,
dina punya byk lg bib tu, tp tak pakai sgt sbb dia tak selesa nak pakai. Bila makan, abih comot baju. Last2 abang dia yg konker. Haha

kak pb,
takde lah byk mana. Tp walo pun seposen duit dia, kv tetap simpan dlm tabung sebelum di simpan dlm bank.

oren,
budak2 mmg gitu kan. Dlm nak marah pun mesti rasa nak tergelak ngan gelagat dorang.

irfa,
danish pun! Apa2 perlakuan atau pergerakan adik mesti dia akan tanya sama ada dia kecik2 dulu mcm adik atau tidak.;)

apple,
anak bujang aku tu mmg over tau! Ahahaha

alin,
hik hik hik..takde la sampai tahap tu kut.;)

nasazfrog,
la ni kv simpan dlm asb kv jer. Buat pelaburan. Ekeke
Tp ras nak bukak akaun amanah saham didik la pulok.;)

rina,
a'ha, nasib baik boleh tipu sunat. Hehe

mama lily,
tu ler, dlm dok dengki2 kan adik, tetap gak dia syg adik. Pantang adik menangis dlm buai terus enjut, atau cari botol susu dan soother.

sas,
kawen le cepat, nanti kita pakat gelak gelagat anak2 sas pulak. Okes! Hihi

lindosh berkata...

tabong dah penoh duittt.. kayo dah tu ekeke

kasutVincci berkata...

linda,
masih ada lagi ruang2 yg perlu diisi tu. Kekeke