Selasa, 18 Disember 2007

HADIAH

Sbb dah lama dok mengidam nak anak pompuan, kv pun selalu angan2 nak beli kan anak sendiri gelang emas. Tgk anak dara org pakai comel jek. Geram tgk. Anak sulung kan lelaki. Takde maknanya nak beli emas bagai. Hahaha...cincin suasa pun kv tak beli. Ada sebentuk yg bermata delima, ofismate bagi hadiah masa danish umur satu tahun.

Ingatkan malas nak beli lg sbb dina asyik dok meragam jek. Nak melawa pun tak sempat neh. Tp bila fikir tahun baru ni harga emas melonjak naik dgn jaya nya, maka kv ngan hubby pun buat keputusan beli jer lah. Nak tunggu harga turun mmg takkan turun. Kalau turun pun skt sgt. Makin naik ada la.



Rantai tangan. Kiut sgt. (sorry gambar kabur lo!)



Rantai kaki.

Ingat nak beli jugak rantai leher. Tp hubby tak kasi dulu sbb dina kan masih kecik sgt. Tak seswai dia kata. Tak pe la, nanti2 boleh beli.;)


Sbb dah beli utk anak dara, maka mamanya pun gatal sama nak jugak. Ingat tak entry kv pasal hadiah peknen yg masih tertunggak tu? Ha...kv tuntut dgn hubby. So, hubby pun terpaksa lah angguk walaupun 'pahit mulut'. Hahaha..


Ni rantai tangan kv. Lebih kurang sama jek dgn dina punya rantai tgn. Anak dan mak mesti lah sedondon. Kan? Kan?? Kan???

Ingat memula tu nak mintak hadiah payung dari kedai emas tu. Tp dah abih stok pulak. Musim hujan ni. Tp dia bagi beg yg comel.


Ni beg kecik utk simpan barang kemas. Boleh gak taruk koin.

Ni satu lagi. Comel kan? Kv suka sgt2. Kiut jer. Nanti boleh bawak gi jalan2. Satu lg dia bagi kalendar. Malas nak snap gambor.

Ni pesen beli emas kat kelate. Kalau negeri lain pesen mana pulak ek?

p/s: harapnya lps pakai rantai emas ni dina berhenti meragam. Hik hik

12 ulasan:

nanonano berkata...

waaaa...besnye !
dpt adiah peknen,
ni yg nk peknen gak ni.. hahah :p

kak kV, brape harga gelang dina tu?
lebey kurang cam sy beli tuk ank buah hr tu,
dkt 4rts kn?
kecit tuit gtu pom dah 4rts, ishk..
ape lg yg besar tu,
woW!

rina berkata...

rantai tangan dina sama pesen rantai leher damia. wpun duk kl tp x penahnya beli kt sini. sokmo beli kt kelate. hehehe.

ntah bila nk turun rege maskan... letih.

pB berkata...

SALAM kv

rego mah tinggi , lagi tinggi dari jula nyor.

jadiknyo ...

kak pB raso , baik ler kak pB beli baghe Julian lepas nie ....

kasutVincci berkata...

nano,
kalau tak silap akak rantai tgn tu dlm 6++, rantai kaki 7++. Harga tertakluk pd berat emas campur upah tukang.;)

rina,
hik hik...kalu ore kelate, mesti nok kelik beli mas di kelate jugok. Bakpo eh? Hik hik

kasutVincci berkata...

kak pb,
hik hik...julian pun mahal jugok kak wei!!

angah berkata...

Adneen plak makciknya yang belikan rantai leher. tak pakai pun sebab anak dara aku tu tak de batang leher ekekekek

Wohooo hadiah peknen dapat rantai emas ek... aku dapat telefon cap nokia 6288.

Patut tak kita pun bagi hadiah kat para suami kerana mempregnantkan kita? muahahahahaha

Kak Lady berkata...

KV...seronoknya orang dpt anak pompuan...dpt beli2 barang kemas lagik...

Kak lady pun ada sorang anak perempuan...tapi dia macam kak lady tak minat pakai barang kemas...dulu masa kecik2...hari raya beri dia pakai barang...masuk raya kedua...ntah kemana dah dia bukak & letakkan...last2 dah malas nak belikan...

Rantai leher tu memang belum sesuai untuk Dina...tunggulah dia besar sikit...

Sastri berkata...

uih... bestnya dapat gelang tangan dan kaki... tingin nak beli gelang kaki lama dah tapi tak sampai lagi niat tu...

Apple Pie berkata...

*pekop mata nak elak kilauan emas tuh sambil jeling gelang kat tangan sendirik yg dah kusam*

ahahhahahahahaha itu mode jeles ok. moga dina dah tak meragam lepas pakai emas okek :D

ijah berkata...

syoknyer dapat gelang emas...KV bleh bagi petua nak dpt anak pompuan...hihihihihi...

kasutVincci berkata...

angah,
dina pun sama cam adneen, takdak leher. Haha..cemana nak pakai rantai leher kan?
Err...ari tu kv mintak hp n95 8gig. Tp hubby tak layan la pulak. Ahahaha...nak bagi apa kat suami yg telah 'mempregnantkan' kita ek?

kak lady,
kv ni pun jenis hangat2 thai ayam. Bila tgk org pakai pesen baru, sibuk nak beli jgk (kalau mampu ler) Tp lps tu, simpan je. Malas nak pakai. Kdg2 lupa kat mana taruk. Selalu hubby yg tolong simpankan sbb dia jenis perhatian lbh skt. Hehe

sas,
dlm byk2 brg kemas, kv plg suka rantai kaki. Dah berapa kali tukar pesen. Sbb kat kaki tak rasa rimas sgt. Tak mcm rantai tgn dan leher.;)

apple,
apa tak meragam nya. Mlm tadi tetap maraung jugak. Hampeh betul. Haha

ijah,
kv takdak petua la. Tu yg mmg syukur sgt2 dikurniakan anak sepasang lelaki dan pompuan.;)

Zareda berkata...

KV
Kak zar pun anak pompuan sorang, setiap kali besday memang kak zar belikan barang kemas untuk dia hadiah besday. Tak apa KV beli awai awai pas tu simpan.. bukannya basi. hehe pas tu bila dah umur setahun bolehlah pakaikan.. rega mas makin naik nanti.