Rabu, 20 Jun 2007

GANTI NAMA

Sebenarnya dah lama kv train panggil abang dekat danish. Before pregnant pun lg. Bukan apa, persediaan awal. Dia pun ada sepupu2 yg lbh muda dr dia. Budak2 tu bahasakan dia abang danish. Tp keadaan kat rumah sendiri selalunya lain.

Masalahnya, kv selalu tersilap. Hiks..antaranya:

Mama: Abang, jom mandi dik!
(hahaha...dah panggil abang still lg ada adik tu)

Dia pulak, bila dah bersekolah, byk betul pengaruh rakan sebaya. Penggunaan ganti diri AKU mmg berleluasa. Dekat rumah pun dia selalu ckp AKU. Dulu kalo marah2 dia mcm blur jek. Yer lah, bila dgn atuk nenek pun ckp aku. Mmg nampak kurang ajar sgt la. Apatah lg kalo org dengar.

La ni, bila dia tersasul ckp AKU, kv akan tanya dia "AKU mana?"
Cepat2 dia akan tukar gantikan dgn DANISH.

Kiranya ok lah tu walopun dia tak bahasakan diri dia ABANG, tp dia guna DANISH.

Bila dah lama dia dok guna DANISH dan kv guna ABANG, abahnya pulak tetap guna ADIK! Adoii...haru betul. Pening jadinya budak tu. Atuk nenek dia pun masih panggil ADIK. Masalah pulak bila tak de persepakatan. Hahaha...pening budak tu.;)



Abang Danish.

9 ulasan:

pB berkata...

Salam KV

kak pB krijo hari ni.
Smeta lagi adolah n3 untuk hari rabu ...

lamo lamo, bilo dio ado adik , dio akae fahae dgn sdiri...

jangae dok rusing.
ka'ro kecik jah tu ....

NBK466 berkata...

Wah..rajinya KV update hehari... Hubby, atok & neneknya bila ADIK dah keluar automatik ler mereka akan panggil ABG tuh...

Kaklong Syikin berkata...

salam,

akak pun duk train panggil si alia kakak..mklumlah nak dpt adik dah insyaallah..

Arena berkata...

Salam KV,
lama tak singgah sini..sehat?

AppleB berkata...

tak lama lagi sure dia bahasakan diri dia abang punya bila dah keluar si adik tu

dlt berkata...

hehe! bila panggil anak adik rasa cam muda lak kan? saya biasa panggil namna penuh ataupun baby. kecik lagi boleh ler. kot jadik cam sedara saya tu, dah besar panjang kat uni pun panggil baby lagi. lelaki lak tu. huhu!

pjoe berkata...

comey danish!

anak sulungkan?

heheh
just like me..
mesti keras kepala..betul?

Nik Ha berkata...

Kes k.nik pun gitu gok. Hakimi bahasakan diri dia abang tp we all panggil adik. Abe k.nik lg la. Tak ajin pun panggil nama. Asyik adik je. Manjakan sungguh anak dia tu..he..he..K.Nik capur2, kdg2 abang, adik, hakimi, nik abdul qaiyum. Mmg bila dah bekawan suka sgt bahasakan diri dia aku. Kena betulkan 'saya, saya!'

KV berkata...

kak pb,
ooo..ingat kak pb masih bercuti.;)
yer la, manusia akan berubah ikut peredaran masa. Budak2 pun mcm tu jgk.

abg shahrul,
sementelah sempat update dan takde kerja ni. Hiks..
Hmm..lps ni mesti otomatik org akan panggil dia abg.;)

kak long, masih alahan lg ker? Nampaknya semua sudah tukar. Hehe

arena,
kv ok jer, tp nafsu makan kena byk tahan. Haha

apple,
ko pulak, bila nak ber'adik' ni?;P

dlt,
adoii..dah besar gajah pun still panggil baby lg?

nezjoe,
awak keras kepala ker? Hahaha

kak nik,
mmg byk kena perbetulkan, kalo org dengar kdg2 malu jgk, tp kalo jenis paham, dorang akan ckp; "budak2, biasa la tu, dah besar nanti pasti ada perubahan". Harapnya gitu lah.;)