Khamis, 9 Februari 2012

AKU, EMAK YG CEMBENG

Pagi tadi, masa menguruskan dina nak ke skul, aku sikat rambut dia.
Dia membebel marah2 cakap sakit.
Aku pun lawan membebel gak sbb dia takmo syampoo rambut. Dah kusut masai rambut, jadi susah nak sikat.

Dia pun cakap;

"mama, nanti adik besar, adik sikat rambut mama ok?"

aku terkejut dan lebih kepada terharu benornya.

Aku pun vakap ngan dia;

"ok, mama dh tua nanti adik sikat rambut, mandikan mama, basuh berak mama" terus ayaq mata bergenang. Huhu

Dia pandang jer aku kut cermin, pastu jawab "ok".

Huhu, alangkah bertuah nya kalo betul anak2 mengotakan janji dorang. Moga anak2 aku rajin berbakti pada ibu bapa, pada sapa2 lah. Jangan lupa diri. Amin



Mama n doter. Teman akrab, kawan bergaduh, memang dia best fren aku lah.






Sayang awak irdina maisarah. Moga membesar menjadi orang yg tidak menyombong diri yer.

5 ulasan:

♥♥♥ سواي @ ماما ايمان شاهيراه ♥♥♥ berkata...

amin. huhuhu mmg terharu kalau anak ckp camtu... insya-Allah dina carah anak yg solehah :)

Amna Faqiha berkata...

semoga harapan mama dina makbul..amin2

bat berkata...

aminnn...

sigh aku pun bergenang...

Arena berkata...

amin. Insyallah akan jadik anak yang baik2 tu,.

KV berkata...

tq uols, moga anak2 kita sentiasa pemurah dan mengingati orang tua. Amin