Isnin, 2 Januari 2012

OMBAK RINDU - DARI KACAMATA KU

Kesian aku kan, org lain dh berzaman tengok ombak rindu. aku baru hegeh2 tengok. Tu pun naseb baik tok laki tolong beli cd lanun kt pasar malam.

Dah beli tu, 2 hari berkepam. Cari masa yg sesuai. So, pagi sabtu tu lps kemas basuh bibiks kebagai, ambik baju bajan segunung, ambik iron, ambik board, duk depan tv pasang cd ombak rindu. Anak2 aku hambat pi mancing ngan abah dorang. Baru senang aku nak feel nanges ke merembes ke. Kan?


Ombak rindu katanya.




Kalo novel dah tak terkira berapa kali aku baca. Dari zaman remaja, masa awal2 dulu keratan novel ada dlm mag remaja. Pastu sibuk kumpul duit nak beli novel sbb nak tau kesudahan cerita. Tapi tak beli2 jugak. Last2 pinjam org punya. Tatau berapa kali dh aku pinjam org punya. Dan bila tau filem nya nak kluar terus gi cari novel. Ada sebijik jer kat popular kb mall. Cover masih lama ok! Hehe

Bagi aku lah kan, dah beratus pendapat dan komen aku baca pasal crita ni. Ada yg mabuk kepayang, ada yg sedih ada yg biasa, ada yg berlagak ada yg macam2. So, aku persiapkan diri dan mental lah untuk penerimaan aku sendiri ttg crita ni. Awal2 dah ckp kt diri sendiri jgn nak sama kan ngan novel. Mampus nak sama sbb movie 2 jam, novel aku baca sehari. So, nawaitu melihat tu adalah kerana aaron aziz oppa. Hik hik


Ngan lisa surihani. Comel jek minah ni. Eh kalo fazura bawak watak mila mmg best aku rasa.




Hariz oppa ngan maya karin. Ekceli aku tak minat maya karin. Slang dia lain dr org melayu kita. Kalo fazura bawak watak dia ok ke tak eh? Mampus lah aku minat giler ngan fazura. Leh jadik lsbian karang. Ampun, heroin pun fazura, jahat pun fazura, ko ada?



Komen? Boleh la. Takde lah tak menarik langsung. Lagi pun aku dh hafal jalan cerita. So, walopun diringkaskan aku boleh cacth up jer. Bab adegan 18sx tu mmg la bahaya utk kanak2 walopun lite2. Tetap bahaya okeh. Tp agak menarik utk org dewasa. Kahhhhh. Naseb baik aku tgk sensorang, dan feel sensorang. Kalu dina ada dan bertanya, kalut aku nak auta dia.

Memang menarik gak la. Lagu dia best. Sedih dan sayu jer rasa. Walopun dlm movie perasaan tak mendalam sgt, tp aku dh terbiasa ngan novel nya. So aku faham2 sendiri la. Bergenang gak ayaq mata. Biar lah ada yg cakap sikit pun tak sedih. Lantak korang lah kan. Perasaan dan minat masing2. Gitu. So, tak yah gaduh2 yer. Masing nak menegakkan hujah. Tak tahan taw. Haha
.Suami ku mengejek dari jendela (rumah mek jendela labuh) sbb aku feel lelebih. Aww.


Aku kan mabuk aaron aziz. Walopun feel lbh kurang, aku tambah feel sendiri lah.;P

Hariz oppa!!! Merembes okeh.

Dan soundtrack nya amat best. Berkali kali dah dgr (sblm tgk movie) sudah terbiasa dgn lirik nya.


So mek bagi 3 bintang. Hihi.

2 ulasan:

alia elena berkata...

motiffff sgt kans... sebab minat Aaron aziz.. ahaks..

jgnkan engko baru tgk aku ne belum tgk lagi bley??? ahaks..

KV berkata...

bat,
adeiii...caiyaq tgk aaron oppa nyah. Merembessss