Isnin, 11 April 2011

COMPACT POWDER

Dah tua bangka baru terhegeh hegeh nak beli compact powder. Kesian mek tau.


Dedulu, masa muka mek gebu (wahh...ambik baldi sorang sebijik, pegi muntah!!), takde nye aku nak pikior bedak kompek ke haper. Selamba jer taram bedak debu dina. Tu pun tak habis2. Ada aku kesah tarikh luput nya.


Akan tetapi, bila sudah tidak mengambil 'hormon' itu, jerawat gatal dah mula menyinggah. Huduh benar muka mek yg dah sedia tak comel ni. Huwaaaa!! Masa tu baru menggelupur nak ambik tahu pasal produk wajah. Padan muka la my fren kata.

Dulu aku selalu kutuk dia membazir beli bedak chan.nel. Mengada ngada aku cakap. Comel nya tidak. Ya ampun. Syok tahu kutuk rakan baik. Wakakak. Sekarang, rasain, my fren cakap dengan mek.

So setelah duk tnya kenkawan bedak apa yg elok, mereka mensajes pakai ni jer dulu. Lagi pun aku kan kedekk!! Hik hik



Ini ajer lah yg mampu. Dan harap muka mek kembali gebu dan bercahaya, bior ampuh dgn duit membeli nyer. Huwaaaaaa!!



Eh, hari ni rasa berseri2 jer muka. Tambah2 pakai lipstik baru cap 'sidi'. Wallah. ;P

8 ulasan:

atty's berkata...

wah mesti hari ni wajah kv berseri2 kan..

pB berkata...

kak pB pakai bedak talkum Johnson & Johnson

KV berkata...

kakty,
ferahsan sendiri kak. Org lain tak perasan pun. Ahaha

kakpB,
itu ler bedok ku zaman berzaman kak. Terpaksa ku tinggalkan kaedahnya. Huhu

efa fairuz berkata...

tudiaaa bedak MEK, lisetik SIDI.. pehh!

eh mek, bukanke org cakap di sana sini kalau nak jaga kulit muka, pakai bedak ronasutra?

hehe..kesahihan tidak dikenalpasti sebab belum pernah try..

isabelle berkata...

fuhhh...
mesti gebu bak khir toyo makan tempe.hehehe

Purpleheart berkata...

wahhh...bedak mac gituuu..

kak pb, bedak talkum tak sesuai untuk kulit muka walaupun bedak bayi..cuba kak pb pakai bedak silky girl khas untuk kulit muka..

KV berkata...

efa,
tak pernah dgr ronasutra

isabelle,
dia konfem gebu sbb byk makan tempe. Hak hak

sue,
baru nak try ni hah

Angah berkata...

huhu..kelas bedak ko mariaaaa

aku sejak duluuuu pakai silkygirl.