Selasa, 29 Mac 2011

LANGGAR PANTANG

Hmm..sejak sedar diri gemuk (huk huk) dh lama aku tak makan nasik belah malam. Rutin biasa, pagi beli nasik sebungkus, share 2 org ngan hubby. Aku makan 1/3, selebinya suami lah yg makan.

Tgh hari mkn roti cicah sup ker. Atau sup tomyam ker. Atau lapar sgt order mee rebus ke asam laksa yg sikit cinonet rege 1.50 sen. Hik hik

Malam pun mkn ala2 jugak. BUat sup sayur lbh kurang. Kalo lapar sgt tambah bihun secotet. Tipu mata. Haha. Tp non hado nya aku nk kurus. Lantak lah ko wahai gemuk. Huhu. Sebabnya, walopun kurangkan nasik, aku melantak benda lain jugak. Hihi


Semalam, kononnya nak makan ikan celup tepung jer. Ratah2 lauk gituh. Syokk!!


Tapi











Bila tgk hubby cincang pelam muda terus air liur mek menitis tis tis. Tak tahan weh. Terliur nak makan nasik ngan budu. Tambah2 dia pi panggang tawar ikan selayang nak cicah ngan budu. Kalo korang nk tau, kombinasi pauh muda cincang ngan ikan tawar, bila di gaul dengan budu adalah sungguh merengsakan. Huwaaaa. Sedappppp!!!
Puas hati dapat makan nasik malam tadi. Huhu. Nasib baik aku tanak byk sikit beras herba ponni utk encik suami. Boleh mengendeng. Hik hik





Dah turun nasik2 ke perut, terus sambung makan colek limau kerbau ni (limau bali ke uols?)
Adei...syok nya makan!

6 ulasan:

pB berkata...

keno bersenam tuuuu


belilah treadmill

marinahunny berkata...

sedap giler kv weh makan nasi gitu..nasi panas2, cuah kicap, ikan panggang tawar..slurrrppp

edyan7 berkata...

sekali sekala... adusss..macam sedap je budu gaul ngan pauh tu...

KV berkata...

kak pB,
kalo treadmill mmg jd gajah putih lah. Kv main badminton ngan bola. JUgak briskwalk.

marina,
lagi sedap cicah budu. Haha

yan,
sedapppp. Hihi

bat berkata...

huishhh cedap tuh mkn pauh sama budu ..

meks pun ala2 gumuks dah sigh..

KV berkata...

bat,
mu slim lah noks. Benci taw!