Isnin, 1 November 2010

STANDBY

Hujan mencurah2 tak henti2 dah 2 hari uols. Cuaca gelap gelita neh. Datang keje pagi tadi pun tgk air mcm dh penuh kat sungai2 utama. Rumah2 dekat ngn sungai pun dh ada yg banjir.

Jiran kiri kanan dan belakang pun dh banjir. Dorang tak bersihkan parit sbb tu senang nak banjir. Rumah mek selamat sbb tapak rumah tu dulu kami up kan kasik tinggi. Dulu2 pun banjir gak sekejap. Bila dh buat rumah baru dh selamat dah. Syukur.

So, kena lah standy mana yg patut. Mana nak tau jadi banjir tahun ni kan. Stok makanan pun nak kena ready ni. Cuti 3 hari ni asyik lapar jer. Tatau nak pegi mana. Byk xtvt takleh nak buat. Bila berkurung dlm rumah asek lapar jer lah. Huhu

Akan tetapi, anak mek si dina tu kejap2 curi turun main hujan. Nak marah2 pun dia jeles abah dia duk main hujan. Si abah pulak byk keje nak kena setel. Tanah tak abih lg punggah. Atap kedai tiris bocor nak kena baiki. Hari2 lencun si abah nya tu.

Abang danish lak sekadar memerhati dari jauh. Abahnya tak bagi turun. Baru nak sembuh jawi kan, takut bentan. Hehe. Kesian pulak tgk dia terkebil kebil melihat adik terloncat2 dlm hujan. Si adik pulak asyik duk ajak abang turun. Nasib baik makan pujuk. Hihi.

Selain standy banjir, kami kat sini duk standby tunggu M'sia Cup di bawak balik. Tapi frust la, hujan, nak konvoi pun susah nih. Kita tgk ptg nanti cemana. Dengar khabar bas rosak kat sk raub. So dorang berhenti kejap kat situ. Player pun pening2 muntah. Naik bas lah katakan. Mabuk lah tu. Hahaha

Ok lah, takde isu lain yg hangat buat masa skrg, asek bola bola dan bola. Kesian korang kena layan entry kemaruk aku. Huhu

3 ulasan:

marinahunny berkata...

sakan ek dina main hujan..mek join la skali..ahaks!

KV berkata...

marina,
tak kuasa eh, sejuuuk!!

Joy berkata...

musim bah dah sampai