Ahad, 31 Oktober 2010

Kita lah juara

Ole ole ole ole, kelate menang, kelate lah juara.

Hepi nya mek tak terkata. Excited giler. Tak Lena tido dibuatnya. Sukanya. Gembiranya. Hepinyaass. Hihi. Syukur alhamdulillah. Sudah tercatat dlm sejarah, kelantan menjuarai piala mlysia. Cakap lah nk ckp apa pun, mek tak kisah. Pasukan mek the red warriors juara uols. Mek bangga. Terus Tarik telekung wat sujud syukur kaedahnya.

Mlm ni penuh debaran. Rasa nk pecah dada menahan debar gelora. bila nogori dpt penalti terus rasa nk pitam. Huwaaaaa. Pastu tk sanggup nk tgk dah biler TWR main sedikit goyah Dan agak kucar kacir.

Last2 aku ambik henfon Hubby lepak kt veranda layan game freecell. Biar Hubby gemuruh sorang2 kt tv hall. Hik hik. Pastu dtg Dina ajak tgk bola. Marah2 mama dia lepak dlm gelap. Last2 dia temankan mama sampai tertido.

Mcm tk sanggup plk tgk anak terlentok kt lantai, angkut dia ke dlm. Sedang molek dpt tgk jaringan hi-o. Nasib baik sempat letak Dina, aku melompat bersorak mcm org gilo. Haha. Terus semangat balik nkntgk bola. Apa punye pengecut da. Hihi

Pastu bila tgk piya in the run sumbat gol ke2 lg aku gila melompat. Tak tahan. Tak tahan. Otomatik jd gilo. Haha. Sampai tersedar Dina carah tido terus join tgk bola jgk. Wahaha.

25 minit terakhir adalah masa yg plg pjg aku rasa. Tp syukur lah. Menang jgk akhirnya. Lantak la kes tok laki Rita injured ker, syukur adan kena beli ke, janji pasukan TRW menang.

Pastu terus tukar baju, naik keta pusing keliling sampai ke kita bharu. Mcm2 pesen org meraikan kejayaan. Tp tak penuh la sbb berpuluh ribu masih kt bukit jalil nun. Katanya nk meraikan di dataran merdeka sblm bertolak balik. Jgn buat Onar sudah yer, jaga tingkah laku.

Oh td Kami sempat berlawan lawan hon sesama penyokong tanda hepi. Weh besok nk pegi beli jersi la, nanti nk join perarakan. Semangat ni. Dh lama nk beli, semalam pn Danish merengek nk kan jersi, tp Susah nk park kete kt pasar siti Khadijah tu. Tgk besok pagi la. Kelantan cuti taw. 2 Kali dlm seminggu. Besok cuti menang bola. Khamis ni cuti ngundi dun galas

Wah tak sabar menunggu ketibaan piala Malaysia ke Kota bharu. Wajib gi stadium mlm lusa neh. Insyaallah. Semangat beb!

Tahniah the red warriors. Kita lah juara. Syukur.
Sent from my iPhone

8 ulasan:

rina berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
rina berkata...

naik bulu roma aku baca ulasan mu. memang gilo syok. aku pn plg hover antara 3 org kat umah aku tu. gomo kelate gomolah...

pB berkata...

rejki kito tahun nie

Jasfyra berkata...

siap sujud syukur...hihi
apa pun tahniah kelantan

Joy berkata...

tahniah ;)

KV berkata...

rina,
semangat weh

pB,
alhamdulillah. Buleh gak meraso. Buleh royat ko anok cucu seksok.

zura,
bab penyokong tu mmg diluar kawalan la. Ada cerdik,ada yg 'kureng'. Harap2 lps ni semua matang blako.

joy,
org tu hepi tak?

saya berkata...

hai kv.. err.. ni kira luar tajuk le pulakkan. kv kat kelantankan kot2 ada ternampak kain songket sepasang untuk lelaki dan perempuan tolong inform saya. apa2 nanti emel ke saya ye aleeya0101@yahoo.com.. terima kasih..

KV berkata...

saya,
hmm...insyaallah. Tp kena tgk kat pasar siti khadijah or bazaar. Kalo pegi inysaallah kv try tanya.