Isnin, 29 November 2010

MASAK2 DAN MAKAN

Lepas mancing dan dapat hasil, wajib la acara makan2 yer dok.


Ikan darat (panggilan org kelate pada ikan air tawar) adalah kegemaran kami anak beranak. Tp danish n dina tak makan sgt sbb ikan2 ni byk tulang. Bahaya.


So, goreng gorengan adalah wajib. Goreng garing dan makan jugak dgn nasik yg panas. Dua-dua panas bersatu, malatop uols. ;P



Wajib jugak ada hat panggang. Jangan buh pape, kasi kosong jer.


Sebabnya nak cicah dengan budu. Tambah lagi ada pauh muda cincang. Walaweiii. Mertua lalu pun tak perasan. Hahaha.



TUlang singgang mek tak laku. Kesian dia.

6 ulasan:

MULAN berkata...

sunggoh tak tahan tengok ikan goreng, ikan bakar...

KV berkata...

hehe...sedap woh

makcikrehan berkata...

ikan darat goreng garing lagutu memang peberet haku adik badik jugak. sama jer makanan asasi ruji kita mek oitt... haku pon org bendang jugak. cuma tang budu tu jer tak baper gheti. tapi kalo org buatkan, aku tibai sampai tak cukup napas jugok! kah kah kah

p/s : aku suka la baca aktibiti kampungan korang. sungguh2 aku rasa mcm dah terbang balik ke sawah bendang ayah-mak aku kat kampung. rasa macam nak pacak umah kat kampung pon ye jugok! hehehehe

zailamohamad berkata...

beci masuk blog kak KV sebab buat oghe terliur..huhuhuhuhuuu

KV berkata...

rehan,
eh ko pun makan budu eh?Hahaha
Takpe, suatu hari nanti mungkin mu ada rezeki duduk kat kmpung. Inshaallah. Eh tapi kan, ko aim nak duk shah alam? Hua hua hua

zaila,
oloh, mak buyung terliur ko?

bat berkata...

aduhaii kecur sehh cicoh budu katanya..