Selasa, 26 Oktober 2010

NYAMPAH

1. Aku nyampah bila ada org bercerita hebat2 tentang diri dia depan2 aku seolah olah aku tak wujud, sedangkan aku tau cerita sebenar dia.

2. Aku nyampah bila orang pura2 bahagia, baik, saling sayang menyayangi siap declare ko kak ngah, ko kak cik, ko che su, ko kak long, sedang kan belakang masing2 pakat duk mengumpat mengata pasal masing2.

3. Aku nyampah bila benda nya takde apa yg hebat sgt, tapi dikecoh kecohkan supaya bising dan supaya orang sekeliling beri perhatian semata mata untuk meraih glemer.

4. Aku nyampah bila ada orang asyik bercerita dia kaya pung pang pung pang, tetiba nak pinjam duit ngan org yag tak berapa nak kaya atau sibuk komplen nak bayar bengkel padahal 500 jek pun. (Jek pun tu sbb dia cakap dia kaya)

5. Aku menyampah tengok perempuan buat buat manja dan mengada ngada semata mata nak kenen duit jantan.

6. Aku meyampah tgk perempuan yg dulu pakai jilbab tapi now dah pandai pakai baju ketat sampai terbekas underwear. Sakit mata weh!. Kalo awal2 dulu mmg dia pakai ketat aku tak heran dah.


Oke2, cukup la korang baca pasal sampah sarap keliling aku nih.
Lama2 rosak jiwa dan mental aku kalo asyik menyampah jer nih.

p/s: dan aku pun bukan manusia yang sempurna. Memerhati menganalisa, moga boleh menjadi sempadan buat aku. Dan, blog adalah medium untuk aku meluahkan perasaan. No hardfeeling kay!

3 ulasan:

BAYU HEBAT SDN. BHD berkata...

sabar kv..hehehe..tp yg no4. tu dah kata kaya nape nk pinjam duit org lagi kan..ahaks..

KV berkata...

joy,
sbb tu rasa nyampah giler. Huhu

Unknown berkata...

udahnya saya lebih suka duduk dediam saja dalam bilik opis. Ikut mood nak tutup or bukak pintu sampai tuan pengarah nak jumpa saya pon dia kena ketuk pintu dulu..hahahaha...malas nak jadi gitu lah sebabnya