Rabu, 28 Julai 2010

TEPUNG BOKO UBI KAYU

Antara kuih2 kelantan yg aku suka, tepung boko ubi kayu ni jugak antara yg aku suka.


Ubi kayu manis dgn gula melaka. Ditambah dengan kepala santan yg pekat dan rasa masin2. Sungguh sedap.

Satu bungkus 50 sen jer uols. Tp kdg2 ada, kdg2 tak dtg meniaga makcik tu.

14 ulasan:

rina berkata...

kalu dale 'market' pasir mas ado so tepak jual kuih ni. sedap. tp tadok doh rego 50sen. plg muroh pn rm1... tu pn sebedung buleh. hehehe

marinahunny berkata...

kat trg org panggil baker ubi..sedap nye...

fabulous.farah berkata...

huiii.. farah pon suko..bakpo kv sokmo makan bende sedak2..nak balik dok kelate gop ah gini.beci.hahaha

zarin berkata...

sedap tu tepung boko ubi kayu...lamo doh tok makan

Mummy Dasy berkata...

mcm best jek...smpi terliur2 ni KV ooiii

Memi Hazel berkata...

Sedapnyaaa
terus terliur ni
tak sabar nak balik kelantan ni

zailamohamad berkata...

liurnyaaaa..sini payoh nak cari tepung boko ubi kayu yang lemak berkrim ni..
akak saje je bg saya rindu nga kampung..huhuhuuuu

fatenton berkata...

tak pernah try lagi..if spi kelate nanti confirm nak cari :D

Angah berkata...

aduhai..asyik entry makan2 jer haha.. kurangkan makanan karbohidrat/gula/lemak tinggi.. sure hajat nak slim melim tercapai..

tapi nampak sangat la sedapnyeeeee

TopsyTurvyMum berkata...

merembes mak tgk ni pagi2..
hohoho..ada resepi??

Arena berkata...

Salam sis,

Kuih favorite mama kito tuh. Susoh nok dapak di sini hok sedak(sedap) hahha. (rusty dah bahasa germanku..)

Mas berkata...

tepung bungkus ke tu KV?

SUZIE APAI berkata...

sedap....beker ubi...

pos sini sketttt

jane_doe3328 berkata...

rasanya cam tak penah makan lah pulak