Rabu, 28 Julai 2010

MACHANG GLOBE

Buah machang atau di sebut dlm loghat kelate sebagai buah mache, atau bahasa standard nya buah bacang. Hehe. Panjang mukadimah nyo.



Ni bukan bacang biasa tu, Kalo ygbiasa tu saiz buah dia besar penumbuk ajer. hat ni saiz besar bagak dan lebih bulat. Sebab tu di tambah kat belakang nama dia tu globe. Ala2 globe bumi tu ye dok? Tapi aku speku jer ni. Ikut logik. Wakaka


Isi nya macam bacang biasa jer. Sedap dan harum semerbak bau dia. Wangiiii. Hehe

Buah ni sepupu MIL kasi. Ari tu 2 bijik. Balik keje semalam ada lg 3 biji. Tapi, lupa nak bawak mai opis. Kalo kat rumah tak termakan. Makan sorang2 tak seronok kan?

9 ulasan:

nanonano berkata...

sedapnyehhhhhhh..
pastu jenuh lak nk tarik2 sabut dia lekat celah2 gg..
hihi

fabulous.farah berkata...

besa nyo buoh mache ni..xajing jupo rase ne. xajing dengar pon mache globe

marinahunny berkata...

amboi..mcm sedap..rasa dia mcm kuini ke..?

rina berkata...

telan air liur aku tgk mache ni...

KV berkata...

nano,
bab lekat celah gigi tu mmg seksa.haha

farah,
biya betul, zaman kanak2 mu tak jumpa ke yang?

marina,
kuini lbh sedap sbb urat dia lbh halus dr bacang.

rina,
sobar gu sobar. haha

jane_doe3328 berkata...

wat sambal mache sedap tuuuu

honeylanz berkata...

kami panggil buoh macang..

KV berkata...

jane,
kalu hok putik, wat kerabu. Sedap oh.

has,
kekeke..sana pun panggil macang eh?

makcikrehan berkata...

aku prefer kuinin mek.. buh dlm sambal belacan..sendapp