Selasa, 13 April 2010

JERUK PAUH

Punya lah aku tak perasan rupanya ada berbuah pokok pelam kat rumah.

Hehe..bukan main berebut buah pelam kat pejabat. Ye lah, pejabat aku ada 3 batang pokok pauh (mangga). Blom cukup umur dah berebut rebut nak makan colek atau buat jeruk. Hehe

Rupa2 nya, kat rumah sendiri pun berbiah. Tersorok di sebalik daun. Tu pun pengasuh dina bagitau. Bila tengok, dah tua sangat dah. Tempurung dah keras gilo.

Pengasuh dina tolong jolokkan semua. Kalo simpan masak pun takdak sapa nak makan. Membazir pulak kan. Last2 kami gotong royong potong kecik2 nak buat jeruk. Sampai melepuh tangan aku. Huwaaaaaa...


Dapat satu besen besar.




Closed up. Kasik korang meleleh ayaq liuq. Hahaha



Ekceli, aku tak pandai wat jeruk. Selalunya arwah mak yg buat. Sedap sgt2. Tapi bila mak dah takde ni kan, kena lah cuba buat sendiri. Aku tanya pengasuh dina proses nak buat nya.


Boleh lah untuk makan sendiri. Bawak dtang opis sesikit jamu kawan2. Hehe

13 ulasan:

~Eila @ Along~ berkata...

huihh..sedapnya... nasib baik eila takleh makan jeruk..kalo tak dah mintak kak kv pos kan sikit..haha

semalama mr hubby beli mangga masam.. cicah garam ehhhhh sedap plak :D

rina berkata...

gilo kv... buat aku meleleh air liur tak tak. mama pn rajin buat jeruk pauh, ado 10 butir pun dio potong nipis2 wat jeruk.

♥♥♥ Mrs. Hasanif ♥♥♥ berkata...

nyesal tgk n3 nih..huh

Zareda Norman berkata...

wah sedap tu, mak kak zar pun suka buat jeruk tapi kitaorg bukan hantu jeruk so tak dak sapa nak makan

KV berkata...

eila,
haha..naseb baik

rina,
sabar weh sabar. mmg itu pun tujuan entry ku. Wakakaka

mama maryam,
ololo...sowiii. Hehe

kak zar,
alos, sedap kak! Hehe

Ain berkata...

huwaaaaaa....

sabor jer la....

aku nak sikit....huhuhu...

KV berkata...

ain,
datang ambek kat rumah aku.;P

Akak Ratu berkata...

sedapnyaaaaaaaa.... mmg sungguh2 meleleh air liur akak.... akak mmg suka segala jeruk meruk ni.... ishhh alangkah jauh, klu tak mmg suh kv kirim dah ni.... he he

honeylanz berkata...

aloh kv...mujur dok peknen..tertelan air liur nih ;)

tunbegia berkata...

sungguh sedap jeruk,

salamm,

fabulous.farah berkata...

*gulp*

teliur kvvv~~

Mummy Dasy berkata...

huhuhu mmg terliur...cam nak menjejeh2 ni

KV berkata...

akak ratu,
kalo dekat sudah ku hantar ke rumah mu kak. Hehe

has,
seb baik. Haha

tun begia,
kegemaranku.;P

farah,
hihi...sabar deh

dasy,
lap cepat2. Haha