Rabu, 3 Mac 2010

PUKAT IKAN

Biasa lah aktiviti kami anak beranak tetiap petang. Lepas main badminton sambung pi jogging lak. Kalo tak larat, just briskwalk jer.

Tapi hubby cam biasa ah ngan hobby dia, sambil ambik angin petang yang sepoi2 tu, wajib dia bawak joran.

Ada satu port tu petani baru cuci parit. Banyak ikan2 kat situ. Terus balik rumah ambik pukat.

Malam tu punya la lama duk tunggu dina sarah tido. Hak hak. Tensen laki mek. Dia duk excited nak pi tengok pukat dia mengena ke tidak.

Dah tengah malam baru dapat pi. Tapi malam tu 2 ekor je kena. Ikan sisik putih. Aku lupa dah nama pekebenda.


Oh, ini hasil pukatan (wujud ke perkataan ini wei? Belasah je lah) yang belah pagi nya. Ok lah kan. Goreng garing2 makan nasik panas. Walawei..syok.

10 ulasan:

MommyCT berkata...

mencabar tu nak siang ikan idup!

eynda berkata...

Rajinnyer pukat memukat :-)

CikguZue berkata...

ikan baru dan segar mesti sedap...

fabulous.farah berkata...

wah..ok lah tu~

jue mj berkata...

bukan ikan lampam ke tu?

izman berkata...

goreng pon sodap tu.

CT NORAMIZA berkata...

ish terliuq plak bila KV cakap, grg garing2 makan ngan nasik panas, picit lak cili ngan kicap, perghhhh (sungguh kg citarasa aku) :)

CT NORAMIZA berkata...

biasalah, "asal dari kg", hehehe..tagline cam kecik

bat berkata...

ohh dah lamanya tak bersextivitis ini katanya...

KV berkata...

CT,
hehe..hubby yg buat.

eynda,
hobi my husband lah eynda, i follow. Haha

cikgu,
mmg manis je daging dia

farah,
ok lah sgt

jue,
ntah ler. Kv tak kenal sgt

izman,
sodap

CT,
haha..mmg asal kampung pun kan

bat,
sexivities yg best