Ahad, 21 Februari 2010

GILA ORANG BANYAK MACAM

Ada kenkawan yg komen aku membazir suka beli beg.

Pastu aku soal dia balik,

"abih tu, yg mu duk beli tudung ariani secara borong tu, apa?"

dia sengih.

Aku cakap ngan dia, kegilaan orang ni macam2. Ikut selera masing2.

Ada orang suka beli beg. Macam aku. Tapi bukan banyak pun aku beli. Berapa ketul lah sgt.
Ada orang suka beli tudung. Mahal ke murah ke, janji beli tudung. Macam kawan aku, tudung kaler belacan rasanya dalam 10 lai. Macam2 ada. Yg belacan tua, yg belacan muda. Pendek kata warna belacan lah.
Ada orang suka makan angin. Asal ada duit terus makan angin. Medan lah, bandung lah, bali la, jakarta la.
Ada orang gila beli barang anak. Semua branded. Baju sendiri tak berbrand takpe, janji semua barang anak branded.
Ada orang gila motor kete. Tak makan tak minum pun tak pe janji dapat mekap kete motor.
Ada orang gila gadjet. Henfon apa yg terbaru di pasaran, wajib dimiliki. Contoh nya.
Ada orang gila barang kemas. Tak beli benda lain pun takpe janji boleh beli gelang.

So, setiap orang ada kegilaan masing - masing.

Kenapa perlu dipertikai kan kehendak dan kegemaran orang lain sbb bukan nya orang mintak duit ngan kita pun nak beli pape.

19 ulasan:

eynda berkata...

Betul..betul..betul.. :-D

i.am.belle berkata...

betul cakap ko tu. aku pun mcm ko, giler beg tahap ketagih.

ada duit beli ler kan, kalu tidak aim budjet beli kemudian xD

Zareda Norman berkata...

KV

this is best entry.. kak zar pun gila macam macam...

marinahunny berkata...

stuju sgt kv..masing2 punya kegilaan masing2 punya pitis le, xyah nk susah komen mcm2 le..

sisdee berkata...

heheheh RAMAIII orang kata i camtu...i ni gile handbag..gile tudung...gile kasut errr..gaknya mmg gile kot aku nie hahahahahaha

jane_doe3328 berkata...

betul! betul! betul!

Lady of Leisure berkata...

haha so true serious..
:D

Hanisumayyah berkata...

Wah....bagus kupasan entry ni...dan dapat menjawab persoalan saya...yang sgt pelik pasal org boleh berbelanja hampir seratus rm semata2 utk tudung hajaba/pearl haya/ariani yang kainnya satu meter pun tak sampai...hahahahaa...pandai KV kupas tajuk ni....

Zety Zin berkata...

ada org gila makan. pantang ada duit lebih, nak pi makan sana sini. macam saya :P

KV berkata...

eynda,
gila org byk macam kan?

belle,
a'a, kalo dh gila tu sanggup kompol duhet. Haha

kak zar,
saya pun gila macam2 kak.

marina,
rambut sama hitam, hati lain2.

sisdee,
ahahhaa..gila shopping!

jane,
lain org lain citarasa

lady,
hehe

salwa,
sbb tu kv kata gila org ni banyak macam. Hak hak

zety,
ha, gila makan pun ada. Hik hik

CT NORAMIZA berkata...

setuju sgt2 ngan KV bab ni, jgn dipertikaikan selera org lain :)

KV berkata...

CT,
hormat menghormati lah, ye dok?

wanie @ suzie berkata...

sgt bersetuju dgn entry nih...wani gilo ngan barang kraf tangan...xdapat handbag baru pon xpa ..hhheheheh

bat berkata...

betul tuh selera memasing yer dok?? ada yg lidah belacan, ada yg lidah american bagai..

honeylanz berkata...

betul...ikut selera memasing kan... tp cam ne ni has gilo ke mcm²..hbag nok, bj nok, brg kemas pun nok jugok..hehhe..tiris sokmo purse ;)

KLMari berkata...

Setuju sangat weh !!! heheheheh...

fabulous.farah berkata...

orang xgiler orang xde duit jer kut..keh keh keh

KV berkata...

wanie,
oh nasib baik daku tak gila brg kraf. Haha

bat,
aku lidah ikan masin. Hak hak

has,
kalo gitu, me pun macam mu jugak. Hihi

KLMari,
calitttt

farah,
ikut purse masing2 lah ye dok?

Angah berkata...

Setujuuuuuuu

Aku laki bini gila basikal. kalau dikira harga 4 biji basikal kami tu boleh beli wira sebijik..

pedulikan la apa org nk cakap kan.. bukan mintak duit derang pun haha