Selasa, 9 Februari 2010

BUAH PLUM

banyak2 buah, buah plum antara yg aku suka.

Kesnya, nak makan tak renyah. Basuh jer, terus ngup ngap. Hak hak. Giler pemalas. Makan pun berkira.


Minggu lps aku gi supermarket dpn opis. Tekejut aku tgk rege mahal gilo. Apsal naik mencanak canak ntah. Tak sanggup nak beli rasa nya. Uwaaaaa


Bila hubby gi kl, aku siap pesan awal2 suh beli buah plum kt pasar chokit. Beli banyak2. Tak beli buah lain pun takpe. Haha. Keji.

Nak jadi cerita, puas pusing cokit tap takde buah plum. Bila hubby sms takde, frust gilo aku. Dah la kat cokit buah murah.

Last2 dia pi cari kat pasar sebelah cokit. Aku lupa la apa ke nama. Mujur ada. Tu pun sikit jek. Haha. Macam org mengidam aku kan. Suka. Suka.
Merah menyala mak ngah. Sungguh juicy.



Dan hubby beli jugak buah lain. Oren besor. Aku suka jugak sbb manis. Tp lambat la nak habis sbb kena kopek bagai. Haha


Jugak buah pear wangi.


Oh, now tgh makan limau mandarin. Macam opis aku lak nak beraya CNY ni. Semua tempat wangi bau limau.

12 ulasan:

~Eila @ Along~ berkata...

syok..syok syok..eila pun kat umah ade buah pear, lai dan anggur saje..buah yg senang hidup...basuh terus gap! hehehe

Ain berkata...

meriahnya....

banyak stok buah ko ya...

stok aku gak yg makin menurun....

dari duk kenyah makanan ringan yg ntah pape, baik kunyah buah kan...banyak gak khasiatnya...

KV berkata...

eila,
haha..buah yg senang kan hidup

ain,
ada jugak time kemaruk jajan

sisdee berkata...

besnya..rajin makan buah ek..heheheh
i ni kdg2 klu beli buah tak pnah le abis...

tp bagus makan buah sebenarnya kan...

buah limau ni mana2 i pegi sure bau limau CNY ek hehehhehe...dlm peti ais tu langsung tk bsentuh kes malasnya nak kopek hahahaah bole??

Mak Su berkata...

fiber, fiber :)

honeylanz berkata...

suka pear. cicah garam halus...sedappp

KV berkata...

sisdee,
ha'a, limau malas nak akan sbb nak kena kopek

maksu,
fiber..fiber..hehe

has,
wah, sedap tu!

zarin berkata...

i pun suka plum...best!

fabulous.farah berkata...

kenny ado ko kat tesco tu?huhuhu
xperasey plop slamo ni

Lady of Leisure berkata...

plum kalau masam skit buat cicah puns edap kan..

jane_doe3328 berkata...

pear wangi mmg best!!

eynda berkata...

Bagus la KV ni rajin makan buah.....eynda ni beli kekadang tak sentuh pun....buah limau kat rumah ada sekotak...nak kena perabih jugak2 :-D