Rabu, 4 November 2009

TRIM BONSAI

Biasanya keje trim pokok bunga ni hubby yang buat. Tp dlm sebulan ni bz sikit ngan keje. Malam pun keje. Weekend pun keje.

So, masa sabtu tu ari, aku ngan anak2 tatau nak buat apa. Makanya tercipta idea nak trim pokok bunga memandangkan bonsai ku sudah hilang rupa bentuknya.



Satu kete sorong kena buang.


Dah nampak ok sikit. Boleh lah. Bangga ngan diri sendiri ni. Hiks

Lepas, habis gatal2 merenyam tangan, jari jemari, lengan semua. Gosok genyek ngan dettol pun tak hilang. Abih berbintat lengan ku. Mek gatal nyah. Sampai ke hari ni masih gatal2.



Oh ya, ingat dak pokok malberi yg ofismate aku bagi dulu. Dah tumbuh elok dan siap berbuah. Gatalnya dia, kecik2 pun dah berbuah. Dah tetntu lah buah pun kecik cinonet.
Tapi takpe, kecik2 pun rasa dia tetap sama. Bestttt!!!



Salam sumbangsih
KV & Co

6 ulasan:

MommyCT berkata...

tangan permaisuri nih..tu yg gatal2 pegang pokok tu ..hehe...

Lady of Leisure berkata...

wah rajinnya dia..
lady tangan panas...
hihi..

De' Sal berkata...

Nasib tak tinggal batang pokok tu,kih kih......untung buat sendiri,kalau beli beratus ribu rm tu.

noniey berkata...

minat bonsai eh.. kalau datang umah FIL saya, mesti akak terpegun.. sebab bonsai banyak giler.. n ramai orang yang tak dikenali datang umah semata2 nak tengok bonsai2 tu..

KV berkata...

mommyCT,
pokok tu jenis gatal kut. Mmg gatal lah!

lady,
akak takat rim boleh ler, kalo menanam mmg mati. Tak serasi la.;(

kak sal,
ntah la, masa rumah lama dulu kawan hadiahkan. Tp alhamdulilah lepas beberapa kali pindah tapak nya tetap masih hidup walopun ada masa nyawa2 ikan. Haha

noniey,
waaa...mesti gojes2 tu!!!!

puan.farah. berkata...

malberi tuh buah ape???sedap ke??nak jugak~~~