Sabtu, 3 Oktober 2009

Suri rumah

Aku tatau org lain. Tp bg aku syukur sgt aku bekerja. Mmg tk sanggup oh jd surirumah sepenuh masa. Letih. Cuti weekend 2 hari pun capek dibuatnya. Haha. Sungguh keji disitu.

Pagi smlm Pegi psr siti Khadijah. Sarap roti canai. Tetiba Danish demam semula. Tunggu dlm kete jer. Hubby msk psr sorang2. Blk tu msk2. Tomym campur, iKan tambang singgang Dan ayam goreng. Ptg Nya Ada tetamu dtg ziarah nenek. 2-3 trip gk ah. So bila tetamu dtg, takkan borak kosong jek kan? wajib la ada minum Bagai. Pastu smbg basuh kedai. Plan nk tambah stok n buat rak baru.

Mlmnya msk nasik goreng dan goreng ayam. Permintaan Danish yg tk kebah2 demamnya. Risau betul. Lps anak2 Lena smbg goreng sayap Ayam tesco. Melantak la laki bini sambil layan mega movie.

Pagi plk, lps sarap sapu sampah kemas rumah. Pastu tlg Hubby ukur sisi rumah sbb nk buat pagar chain link. Belah kiri rumah msh blom berpagar. Pastu sambung jemur kain. Siap jemur sambung mendobi lg. Pastu sambung iron stok seminggu bj skolah Danish n bj keje Hubby. Rasa nk muntah. Huhu.

Pastu ( brapa byk pastu da) smbg mandikn nenek. Then masuk dapo acara msk2. Menu ari ni sambal sotong, breast lembu goreng kunyit n ikan haruan steam.

Now tgh rilex kjp pas ni smbg kemas brg kedai. Hubby blom blk dr membeli brg kedai.

Begitu lah kisah ku di hari cuti. Capek lor. Dgn anak 2 org tu asyik bercekau walopun demam. Tatau la cemana suri rumah sepenuh masa blh handle. Suami blk keje jer dah ready melawa. Huhu
sumbangsih
KV & Co

5 ulasan:

Lady of Leisure berkata...

akak.. lady surirumah.. sbb lady lak mmg tak suke keje.. ramai org cam pelik study samapi dekat 6 tahun lepas tu keje dua bulan resign n jadik surirumah.. hehehe.. tapi lady enjoy.. hihi..

CuTeMiUt78 berkata...

emm..betul..betull kita yg keja dan coti 2 hari wikend ni jd lepak kan klu jd suri rumah sepenuh masa.. syabas utk suri rumah sepenuh masa..

Zareda Norman berkata...

KV

kak zar pun tak sanggup jadi surirumah sepenuh masa. May be kalau dia surirumah sejak mula akwin mungkin tak terasa tapi kalau dah biasa kerja pas tu berhenti dan sepenuh masa surirumah< harus ada sedikit haru biru jugak.

KV, rabu depan kak zar fly balik hari ke KB

nurul@cokolat berkata...

btol.. bukan senang jadi fulltime hsewife ni ekceli.. kawan saya ada sorang kak, dah ler tak keje, hubby provied-kan maid lagi.. motif tak keje tapi ada maid? bahagianya kalo saya yang berada di tempat dia... ;)

KV berkata...

lady,
wah!!! akak kagum. Akak rasa akak tak mampu ler. Huhu

rina,
syabas mere bethi kan?

kak zar,
akak stay kt mana hari rabu tu?

cok,
kalo ada maid, boleh dipertimbangkan tu. Haha