Ahad, 11 Oktober 2009

SELKOM KOTA BARU YANG HAMPEH

Disebabkan pagi ini kesihatan mek kurang ok (gastrik, pening dan lesu, malam td langsung takleh tido senak perut dan muntah, nak jugak bitau) makanya pagi ni mek nak membebel pasal customer service selkom kota baru yang sudah penat mek laki bini carut. Geram oh.

Peristiwa pertama, di bulan puasa.
Kawan mek nak beli blekberi storm. Mek nak beli ipod apple. Kami terjah selkom dulu. Punya lah lama tunggu nak jumpa incharge person blek beri. Bila dpt jumpa, budak tu wat main2 pulak. Dok layan sorang lg kastemer yg hari tu lah baru nak kenal menu, baru nak belajar nak kenal emel, baru nak belajar macam2. Dekat sejam menunggu, mek pun hampir2 tertido. Maklum la bulan puasakan.

Last2 kawan mek merajuk, kami pakat lari gi meksis center lak. Nak beli mek punya iphone. Kat meksis mmg layanan tip top ah. Best2.

So, sampai kesudah kawan mek tak beli2 blekberi. Kes bengang ngan budak selkom tu.


Kes kedua.
Minggu lps, my hubby nak beli blekberi curve siri dot dot dot (tak hengat). Ala boleh pakai prepaid tu. Hubby mmg suka prepaid banding ngan post paid. Mcm mimpi ngeri gitu bagi dia kalo pos tpaid. Serabut dgn kos2 tersembunyi.

Makanya, dia pun berkunjung sekali lg ke selkom centre kota baru jalan seri cemerlang.

Punya la lama menunggu, cam biasa, ada customer yg baru belajar nak emel dan bukak emel cemana. 40 minit tunggu. Last2, hubby jumpa sorang budak lg.

Bila diajukan persoalan (giler skema) pasal prepaid blekberi curve dorang blurr. Blur ok, mcm tak pernah dengar. Pastu terus jawab tatau. Boleh pulak dia perli hubby mengarut.

My laki dh bengang, so dia suruh bebudak tu buka website blekberi. Dorang dgn berlagak nya tunjuk plan selkom blekberi yg postpaid. Siap ckp kt hubby mek suh gi beli kat kedai biasa kalo nak pakai yg prepaid.

Hubby ckp, kalo nak beli kt kedai biasa dh lema dia beli. Tak yah susah2 dtg selkom. So, hubby pun tlg bukak website prepaid blekberi. Dorang terkejt sakan. Kecoh lak sbb tataupape pasal tu. Dorang ckp brosur pun takde sampai kt drg. Apa la!!

My hubby dh regis ngan emel. Pastu dah call selkom hq. Dorang dh bagitau harga ahli dan suh hubby gi beli henfon tu kat selkom jalan seri cemerlang. Macamana bebudak selkom jalan seri cemerlang taktau langsung pasal ni ek? Magik!!

Dan, lg lahabau dorang suruh hubby call selkom kl bagitau yg selkom kb takde pun stok blekberi prepaid. Huk huk. Patutnya dorang la yg menyelesaikan masalah ni, bukan kastemer.

Dah 2 kali terkena ngan seklom jalan seri cemerlang.



Salam sumbangsih
KV & Co

5 ulasan:

mNa berkata...

ampeh celcom ni..

Nanak berkata...

cel.com kn selalu buat promo kat shopping complex..hari tu, me & Hubby gi tanya sumtink, pompuan tu blh ckp 'tatau..dan dia tpaksa call hq'..kami terus blah..hampeh jugalah kekadang..

Zareda Norman berkata...

kak zar rasa bukan salah selcom sebab branch lain ok jer tapi salah staff sendiri yang tak explore produk dorang dan tak de inisiatf nak setelkan masalah kastemer. Komplen jer kat selkom pasal staff ni..

KV berkata...

mas,
huhu..dh 2 kali kena.

nanak,
kena hantar gi motivasi derang ni.

zareda,
a'a, mmg niat nak komplen kat selkom la pasal ni. Teruk banget.

CuTeMiUt78 berkata...

ish... tak patut jd customer service la.. klu tak tau..hampeh betul